Wat na winkeldiefstal?

S.C.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Wat na winkeldiefstal?

#1 , 27 nov 2023 16:04

Beste

In augustus 2023 heb ik fout gemaakt winkeldiefstal te plegen. Het was de eerste keer dat ik winkeldiefstal pleegde. Het ging over 2 kledingstukken uit 2 verschillende winkels met een totale waarde van ongeveer €50. Nadat het alarm afging heb ik mijn tas laten zien en is de politie verwittigd. Deze hebben mij ter plaatse verhoord, een pv opgesteld en verklaringen afgenomen. Deze heb ik dan ook ondertekend. Hierna mocht ik doorgaan en zeiden ze mij dat ze deze zaak aan het parket gingen overmaken en dat ik verder op de hoogte gehouden ging worden via post.
Nu is dit bijna 4 maanden geleden en heb ik nog niets ontvangen. Bij deze dan ook mijn vraag: hoe lang duurt het voordat ik iets hoor van het parket?

Alvast bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groeten

Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 27 nov 2023 20:35

Kan nog maaaaanden duren.
Strafvervolgingstermijn is nog niet verlopen.

S.C.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2023 21:21

Hoe lang is deze termijn?

Reclame

S.C.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 feb 2024 21:35

Hoe lang duurt dit gemiddeld? Ik heb nog steeds niets gehoord. Kan ik iemand contacteren om dit na te vragen?

LeenW
Berichten: 12843

#5 , 13 feb 2024 21:36

Gewoon afwachten, meer kan u niet doen.

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 13 feb 2024 22:25

U kan de griffie van het parket contacteren en vragen of de zaak reeds op de rol staat.

S.C.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 feb 2024 22:26

Hoe kan ik dit doen? Alvast enorm bedankt!

Franciscus
Berichten: 38607

#8 , 15 feb 2024 22:13

Contacteren best via telefoon .
Parket in het arrondissement waar u de feiten hebt gepleegd. Gemeente / politiezone ligt in dat gerechtelijk arrondissement. U hoeft daar iet te wonen.
Als voorbeeld
https://www.om-mp.be/nl/uw-om/parketten ... en/contact
Vraag dan met het PV nr naar griffie.
PV nr AN.L1.12.1234567/jaar dus eerst arrondissement dan lokale politiezone dan parketcode winkeldiefstal gevolgd door effectief nr PV van de zone / jaar.
Mogelijk verbinden die door met de behandelende magistraat en vertellen ze wat te doen. Veel kans is dat u persoonlijk moet langskomen op de griffie.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”