winkeldiefstal

bennet222
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

winkeldiefstal

#1 , 14 nov 2023 16:25

Beste,

Ik ben meerderjarig (student) en ben vandaag betrapt geweest op winkeldiefstal. Dit was echter wel de eerste keer. Het was bij de zelfscan waarbij ik maar een paar items van de zak had gescand (totale waarde 50 euro ong). Ze (inspecteur) hebben mij apart genomen. Hij was vanaf het begin zeer aggresief waarna ik gevlucht ben uit de winkel. Hierna gevat door een security die mij naar het magazijn bracht (waar geen bewakingscamera hangden) mij opnieuw hard behandelde en duwen gaf. Daarna hebben ze gevraagd achter mijn paspoort. Ze zeiden dat ze de politie niet gingen bellen en ik moest 1 document onderteken (dit was voor administratie zeiden ze). Dit was in het frans dus kon niet echt verstaan wat er in stond, wat ik grotendeels weet is naam, adres, ID gegevens, en ik moest handtekenen en erop schrijven dat ik goederen van een waarde van 50 euro had gestolen. Hierna moest ik de gestolen producten van ongeveer 50euro betalen. Ik moest geen extra boete betalen (wat normaal wel zou gemoeten hebben). Verder werd er niks gedaan en mocht ik vertrekken (duurde in totaal 15-20 minuten totaal). De security zei dat ik opnieuw welkom was in de winkel zolang ik niets opnieuw stal.

Mijn vraag is zijn er nu toch gevolgen voor mij omdat ze mijn paspoort hadden genomen en ik een document moest ondertekenen?

LeenW
Berichten: 12843

#2 , 14 nov 2023 16:30

Diefstal, wegvluchten en een document tekenen zonder dat u het begrijpt. Dit was wel een dag van opeenvolgende domme beslissingen.

Aangezien u niet weet wat u juist ondertekend hebt, kan er geen antwoord gegeven worden op uw vraag. Probeer terug te gaan en een kopie van het document te vragen.

bennet222
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2023 16:44

Diefstal, wegvluchten en een document tekenen zonder dat u het begrijpt. Dit was wel een dag van opeenvolgende domme beslissingen.