Uitlokking van minderjarigen

NicKLonckE
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Uitlokking van minderjarigen

#1 , 06 nov 2023 23:01

Hallo,

Onlangs werd ik en een persoon in de winkel heel de tijd achtervolgd door 6 personen, ze zeiden mij na, en stonden buiten op ons te wachten, warzn ons aan het uitlachen, stonden expres achter ons in de winkel, ze waren allemaal minderjarig.

Toen als we buiten de winkel waren heb ik vertrokken en stonden die gasten ons nog uit te dagen van je durft niet te komen en zo voort.. Maar door mijn autisme heb ik een klik in mijn hoofd gekregen. Ben ik met volle snelheid ernaartoe gereden, maar niemand geraakt, en mijn ruit open gedaan en gezegd dat ze mij moeten gerust laten. zij beweren videomateriaal te hebben en foto's. Van dat voorval.

Een week later ga ik met dezelfde persoon naar de nachtwinkel. Komen we 1 van die minderjarige gasten tegen. Wij willen vertrekken en die minderjarige heeft zijn oudere broer gebeld en zijn vrienden. Ze kwamen allebei heel agressief over. Ze staken hun middelvinger uit, sleurden ze agressief de persoon naast mij uit de auto, sloegen ze op mijn ruiten heel hard, stonden ze ik en de persoon naast mij te omsingelen, hebben ze een kras in mijn auto getrokken, spuugden ze in het gezicht van de persoon naast mij, hadden ze mij ook bedreigd van kom nu uit de auto ik sla je zo in mekaar. Ik ben daarna rechtstreeks door gereden naar de politie en daar een melding gemaakt.

Maar voor ik door reed naar politie ben ik achteruit gereden en weg gegaan. De persoon beweert dat ik hem opzettelijk aangereden heb. En stuurde via via een foto met letsel. ik heb echter niets gemerkt en heb geen schade aan mijn voertuig.

Ik ben vandaag 6/11/2023 naar de politie gegaan en heb gevraagd en melding gemaakt ook of ze de videobeelden konden bekijken van het laatste voorval. Ze deden dat en zagen dat ik achteruit reed en weg reed, achter mijn auto liep nog iemand achter en dus echter niemand raakte.

Nu heb ik vernomen van iemand dat de moeder van de minderjarige wil klacht indienen tegen de chauffeur dus ikzelf van 'poging tot moord'. Hierbij vraag ik mij af of dit mij voor onder druk te zetten is of bedoeling om te liegen en kan dit zomaar?

Ik vraag me af of ik dit laatste serieus moet nemen.

Voor mij lijkt het op kat en muisspel. Als de ene niet stopt stopt de andere niet. Maar ik heb nu iedereen geblokkeerd en heb geen contact meer. Heb van alles ervoor screenshots genomen ook van hun bedreigingen dat ze zeiden via hun sociale media.

Sta ik hier recht in mijn schoenen of niet?

Voor mij is het dat zij begonnen hebben, ik ook iets verkeerds gedaan heb en dat geef ik toe (voor als reden dat ze mij ervoor eerst uitdaagden) en dat zij mij dan alweer hard hebben aangepakt achteraf.

Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 11 nov 2023 11:20

Antwoord per paragraaf:
1: zolang die niets doen is dat niet strafbaar. Hoe weet u dat ze allen minderjarig waren?

2: niet zo slim in volle snelheid naar mensen toe rijden 'kan' beschouwd worden als wagen gebruiken als wapen. Ik ga me niet uitspreken over de parketcode die hier aan gegeven kan worden. Beeldmateriaal kan inderdaad gebruikt worden als bewijsmiddel - is rechter de beslist.

3: iemand uit de auto sleuren is ook strafbaar - slagen en verwondingen - gijzelneming
Beschadiging van een voertuig kan ook strafbaar zijn hangt van soort beschadigingen af
U kan dat als bedreigingen aanzien maar de wet moet het wel als bedreigingen kunnen kwalificeren.
Heel goed dat u naar politie bent gegaan was dat een melding of een proces - verbaal?

4 / 5 : aanrijding al of niet opzettelijk is sowieso een strafbaar feit en het dan niet aangeven helemaal.
Hoe komt de politie aan die beelden van het achteruitrijden?

6: Iedereen mag vertellen wat hij wil ..als andere partij ook naar politie gaat is dan hun zaak.

7: iedereen geblokkeerd dus jullie kennen elkaar? Veranderd de zaak een klein beetje

8: uitgedaagd worden is nog geen reden om te reageren.

Iedereen die strafbare feiten pleegt is strafbaar voor de feiten die hij / zij gepleegd heeft ongeacht wie er begonnen is.


Persoonlijk zou ik me verwijderen van die plaats en van die andere partij.
Maar ja wie ben ik.

Rapture
Berichten: 124

#3 , 16 nov 2023 15:22

Hallo,

Onlangs werd ik en een persoon in de winkel heel de tijd achtervolgd door 6 personen, ze zeiden mij na, en stonden buiten op ons te wachten, warzn ons aan het uitlachen, stonden expres achter ons in de winkel, ze waren allemaal minderjarig.

Toen als we buiten de winkel waren heb ik vertrokken en stonden die gasten ons nog uit te dagen van je durft niet te komen en zo voort.. Maar door mijn autisme heb ik een klik in mijn hoofd gekregen. Ben ik met volle snelheid ernaartoe gereden, maar niemand geraakt, en mijn ruit open gedaan en gezegd dat ze mij moeten gerust laten. zij beweren videomateriaal te hebben en foto's. Van dat voorval.

Een week later ga ik met dezelfde persoon naar de nachtwinkel. Komen we 1 van die minderjarige gasten tegen. Wij willen vertrekken en die minderjarige heeft zijn oudere broer gebeld en zijn vrienden. Ze kwamen allebei heel agressief over. Ze staken hun middelvinger uit, sleurden ze agressief de persoon naast mij uit de auto, sloegen ze op mijn ruiten heel hard, stonden ze ik en de persoon naast mij te omsingelen, hebben ze een kras in mijn auto getrokken, spuugden ze in het gezicht van de persoon naast mij, hadden ze mij ook bedreigd van kom nu uit de auto ik sla je zo in mekaar. Ik ben daarna rechtstreeks door gereden naar de politie en daar een melding gemaakt.

Maar voor ik door reed naar politie ben ik achteruit gereden en weg gegaan. De persoon beweert dat ik hem opzettelijk aangereden heb. En stuurde via via een foto met letsel. ik heb echter niets gemerkt en heb geen schade aan mijn voertuig.

Ik ben vandaag 6/11/2023 naar de politie gegaan en heb gevraagd en melding gemaakt ook of ze de videobeelden konden bekijken van het laatste voorval. Ze deden dat en zagen dat ik achteruit reed en weg reed, achter mijn auto liep nog iemand achter en dus echter niemand raakte.

Nu heb ik vernomen van iemand dat de moeder van de minderjarige wil klacht indienen tegen de chauffeur dus ikzelf van 'poging tot moord'. Hierbij vraag ik mij af of dit mij voor onder druk te zetten is of bedoeling om te liegen en kan dit zomaar?

Ik vraag me af of ik dit laatste serieus moet nemen.

Voor mij lijkt het op kat en muisspel. Als de ene niet stopt stopt de andere niet. Maar ik heb nu iedereen geblokkeerd en heb geen contact meer. Heb van alles ervoor screenshots genomen ook van hun bedreigingen dat ze zeiden via hun sociale media.

Sta ik hier recht in mijn schoenen of niet?

Voor mij is het dat zij begonnen hebben, ik ook iets verkeerds gedaan heb en dat geef ik toe (voor als reden dat ze mij ervoor eerst uitdaagden) en dat zij mij dan alweer hard hebben aangepakt achteraf.
Als het relaas klopt zou ik dit nog wettelijke zelfverdediging noemen. Als er meerdere personen naast je auto staan en je eruit willen sleuren (om je vermoedelijk slagen en verwondingen te bezorgen) dan lijkt het mij gerechtvaardigd om weg te rijden, en INDIEN het noodzakelijk was om hier even achteruit voor te rijden. Als iemand je dat vluchten wil beletten door voor de wagen te gaan staan dan hangt het wat van interpretatie af. Ik zou het nog altijd wettige zelfverdediging noemen (het doorrijden was noodzakelijk om je fysieke integriteit te garanderen) indien je op een langzame manier zou wegrijden. Ik vind het ook begrijpelijk dat er in zo'n situatie sprake is van paniek.

Poging tot moord is al helemaal zever maar dat is dan ook wat (de moeder van) tegenpartij beweert. Het Parket of een rechter zal nooit meegaan met die kwalificatie.

En nota bene, je kan moeilijk aangifte doen van een aanrijding als je zelf niet weet dat er een aanrijding is geweest.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 16 nov 2023 17:35

Vrees er toch voor. U zit in een wagen dus niet direct fysieke integriteit in gedrang ... daarvoor al zaken gedaan die ook niet door de beugel kunnen.
Als dat allemaal aaneenhangt eenheid van opzet .." ben er met volle snelheid naartoe gereden....
Is wat mij betreft poging doodslag met wagen als wapen
Politie bellen en die ter plaatse laten komen.
Achteruit rijden is gebrek aan voorzichtigheid.

Rapture
Berichten: 124

#5 , 22 nov 2023 10:42

Vrees er toch voor. U zit in een wagen dus niet direct fysieke integriteit in gedrang ... daarvoor al zaken gedaan die ook niet door de beugel kunnen.
Als dat allemaal aaneenhangt eenheid van opzet .." ben er met volle snelheid naartoe gereden....
Is wat mij betreft poging doodslag met wagen als wapen
Politie bellen en die ter plaatse laten komen.
Achteruit rijden is gebrek aan voorzichtigheid.
Er zat een week tussen de feiten. Omdat een week eerder de tegenpartij agressief zou benaderd zijn door TS (er naartoe gereden met zijn wagen), zou deze gerechtigd zijn om een week nadien zelf agressie te vertonen ten aanzien van TS?

Ze staken hun middelvinger uit, sleurden ze agressief de persoon naast mij uit de auto, sloegen ze op mijn ruiten heel hard, stonden ze ik en de persoon naast mij te omsingelen, hebben ze een kras in mijn auto getrokken, spuugden ze in het gezicht van de persoon naast mij, hadden ze mij ook bedreigd van kom nu uit de auto ik sla je zo in mekaar.

Aangezien de persoon naast hem uit de auto werd gesleurd leid ik af dat de fysieke integriteit wel in het gedrang was aangezien ze in zijn auto geraakte.

Ter plaatse blijven staan zou ik zeker beschouwen als je eigen fysieke integriteit in het gedrang brengen.

En tot zover het juridische, ik denk dat zowat iedereen zou wegrijden moest hij of zij geconfronteerd worden met dergelijke agressie.

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 22 nov 2023 18:02

En dan direct politie bellen..
Wat is er met persoon die uit de auto is gesleurd gebeurd?

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 nov 2023 18:46

Vrees er toch voor. U zit in een wagen dus niet direct fysieke integriteit in gedrang ... daarvoor al zaken gedaan die ook niet door de beugel kunnen.
Extreem maar zeer bekend voorbeeld dat je fysieke integriteit wel degelijk in het gedrang kan komen in een wagen, zelfs als de omstaanders niet gewapend zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_ ... hem%20aan.

Franciscus
Berichten: 38607

#8 , 22 nov 2023 20:38

We zijn wel in BE en niet in Noord-Ierland.

NicKLonckE
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 nov 2023 10:04

Hallo,

Camera's zijn opgevraagd en er was geen probleem meer voor mij. Sindsdien hoor ik er niets meer van van beide kanten.

Ik krijg geen email meldingen meer van dit forum vandaar de late reactie.

Rapture
Berichten: 124

#10 , 01 dec 2023 14:32

We zijn wel in BE en niet in Noord-Ierland.
Ga jij dat zeggen tegen dergelijke individuen in zo een situatie? "Zeg mannen, we zijn hier wel in België eh!"

En het veiligstellen van je fysieke integriteit is wel ruimer te bezien dan te vermijden "niet vermoord te worden".
Reële dreiging om in elkaar geslagen te worden valt ook onder in het gevaar zijn van je fysieke integriteit.

En achteraf is het altijd gemakkelijk om de vraag te stellen "Gingen die mannen u wel effectief afranselen? Misschien wilde die gewoon eens een hartig woordje praten".

Rapture
Berichten: 124

#11 , 01 dec 2023 14:34

Hallo,

Camera's zijn opgevraagd en er was geen probleem meer voor mij. Sindsdien hoor ik er niets meer van van beide kanten.

Ik krijg geen email meldingen meer van dit forum vandaar de late reactie.
En is dat oké voor u? Dat het hoofdstuk gewoon wordt afgesloten? Daar lijkt tegenpartij vooral goed mee weg te komen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”