Slagen en verwondingen.

Belopu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen.

#1 , 31 okt 2023 22:47

Beste mensen,


Een 7 tal jaar geleden heb ik een slag gekregen op mijn tand (dit zonder enige reden). Destijds samen met mijn vader een klacht ingediend aangezien ik nog minderjarig was. Deze zaak werd geseponeerd wegens gebrek aan bewijs (dader ontkende de feiten, dus woord tegen woord). Nu een 7 tal jaar later kan ik mijn wortel trekken en een implantaat plaatsen wat zeer prijzig is. De kosten lopen al op tot een 5000 euro...Mijn vraag is of wij de dader kunnen dagvaarden voor de correctionele rechtbank? Ondertussen heb ik genoeg bericht verkeer om zijn schuld te bewijzen. Of is dit verjaard?

Alvast bedankt!

Issued
Berichten: 1232

#2 , 01 nov 2023 01:23

Kan u bewijzen dat er in de afgelopen 7 jaar niets anders is gebeurd met uw tand?

Belopu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 nov 2023 01:57

Er kan niks gebeurd zijn met die tand gedurende deze 7 jaren. Wortel is 7jaar blijven zitten tot als mijn gebit volgroeid was om een implantaat te steken vandaar de lange wachttijden...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 01 nov 2023 16:14

Is er 7 jaar geleden ook aangegeven dat er in de toekomst extra kosten gingen volgen?
Heeft uw vader (ouders) zich burgerlijke partij gesteld?
Wat stond er op het doktersattest inzake redenen :oorzaak van het breken van de tand?

Zijn de feiten ook aangegeven aan uw verzekering (familiale vb)
Sepo wegens gebrek aan bewijzen ..is dat nu veranderd en zijn er wel bewijzen?

Belopu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 nov 2023 18:14

Is er 7 jaar geleden ook aangegeven dat er in de toekomst extra kosten gingen volgen?
Heeft uw vader (ouders) zich burgerlijke partij gesteld?
Wat stond er op het doktersattest inzake redenen :oorzaak van het breken van de tand?

Zijn de feiten ook aangegeven aan uw verzekering (familiale vb)
Sepo wegens gebrek aan bewijzen ..is dat nu veranderd en zijn er wel bewijzen?

Klopt, er werd een klacht ingediend met het oog op vergoeding. Attest van dokter geeft aan dat de slag de tand heeft gebroken waardoor deze verloren is gegaan en dient vervangen te worden. Destijds werd de zaak inderdaad geseponeerd wegens geen bewijs maar dat is nu verandert aangezien ik 2 verschillende gespreken (messenger) heb waar hij schuld bekent.

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 02 nov 2023 19:17

Strafrechtelijk heb ik een vraagteken.
Hangt ervan af wanneer u die messenger berichten hebt binnen gekregen en wat er juist instaat.
Daar kunnen wij niet over oordelen. Verjaringstermijnen - daden van stuiting en schorsing....
Als u een advocaat hebt deze zeker raadplegen.
Een burgerlijke vordering kan ook.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”