Collega betrapt op stelen

Tinneke72
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Collega betrapt op stelen

#1 , 15 okt 2023 14:02

Ik had al lange tijd een vermoeden dat er allerlei dingen verdwenen uit mijn locker. Had deze opmerking ook al van collega's gehoord. Vorige week heb ik een camera in mijn locker geplaatst, deze filmt alleen bij beweging, dus wanneer mijn locker opengaat. Heb de persoon betrapt, ik zie dat x bukt naar mijn handtas, vanaf x weet dat er een camera staat probeert x, ik denk, deze af te zetten, dit lukt niet en dan neemt x mijn gsm, ziet dat deze vergrendeld is en legt hem terug. Heb in totaal 3 opnames van die nacht. Ik mis geld en een specifiek geluksbrengertje dat ik van mijn reis had meegebracht en hier niet te koop is (heeft voor mij een grote emotionele waarde). Heb dit gemeld en kreeg het antwoord dat ik met niemand over de beelden mag spreken want dat dit mijn job zou kosten omdat de locker in een kleedkamer staan. Dit is gebeurd met de nachtshift en ben de enige die dan werkt in die gang met lockers. Ik zou graag willen weten of ik echt kan ontslagen worden voor dit en of ik iets kan doen want heb vermoeden dat er de "hand boven het hoofd wordt gehouden" omdat er geen vervanging voor deze persoon zou zijn.

Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 15 okt 2023 14:10

Zie niet in hoe u kan ontslagen worden.
U geeft de beelden enkel aan gerecht (politie) . u doet dus aangifte bij politie en geeft hen de beelden - NIET van het opnametoestel verwijderen want zijn de originele bewijzen. Politie controleert de beelden en u geeft die op een andere drager. Of politie neemt die over op andere drager - zij beschrijven wel wat zij gezien hebben op uw originele drager in hun vaststellingen.
Dat uw werkgever zo reageert is volgens mijn mening al niet correct maar begrijpbaar.

Wat de reactie van uw werkgever zal zijn daar heb ik geen idee van. Als er nog andere ook slachtoffer zijn kan u deze best ook vermelden bij politie kunnen die ook opgeroepen worden bij politie.
Gaat uw werkgever dan iedereen ontslaan????

Als u bij een vakbond bent deze al in kennis stellen... mocht er ooit een ontslag gebeuren is de vakbond ook voorbereid.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”