Beschuldigd slagen en verwondingen

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

Beschuldigd slagen en verwondingen

#1 , 04 sep 2023 13:31

Hallo allemaal,

Ik heb een dagvaarding ontvangen voor
Opzettelijk slagen en verwondingen en moet hiervoor voorkomen,
Ik word hier echter verward met een ander persoon waarvan ik een foto heb en deze persoon ook gelijkenissen met me heeft, ikzelf heb met deze feiten niets te maken.
Volgens de verklaring van het slachtoffer zou hij mij aanduiden als degene die de slagen heeft toegediend en de ruzie gestart zou zijn. Het slachtoffer en zijn vrouw dienen dus klacht in tegen mezelf an andere personen die hierbij betrokken waren. Het gaat dus om de broer van een van de andere betrokken. Maar deze blijft eigelijk buiten schot! Ik loop al dagenlang te piekeren over wat mij ten laste gelegd kan worden, terwijl ik enkel voor goed heb willen doen en toen het escaleerde mij hiervan heb van tussen gehouden. Er zijn ook enkele zaken waarbij het slachtoffer de kleding beschrijft van de betrokkenen terwijl ik deze ook niet droeg. Degene die de ruzie starte zou iemand liggen “bepotelen” hebben waarop hij werd aangesproken waardoor de ruzie gestart zou zijn. Hiervan word ik dus ook beschuldigd!

Ik hoop dat jullie me hierin meer raad kunnen geven voor verdere stappen,
Ik twijfel nu ook om zelf klacht neer te leggen tegen het slachtoffer omwille van deze toch wel grove beschuldigingen en de stress ik hiervan oploop..

Ik heb al meer dan 11 jaar niets meer te maken gehad met gerecht sinds mijn scheiding en had dit graag zo gehouden!

Groeten, Ts

ongelukbelaagd
Berichten: 516

#2 , 04 sep 2023 14:32

Zou je hier niet beter een advocaat voor inschakelen zodat je de meeste kans hebt om de situatie recht te trekken?

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#3 , 04 sep 2023 15:01

Zou je hier niet beter een advocaat voor inschakelen zodat je de meeste kans hebt om de situatie recht te trekken?
Dit heb ik alvast gedaan maar kan pas eind september op gesprek en zit hier elke dag met stress erdoor..

Reclame

Issued
Berichten: 1232

#4 , 04 sep 2023 15:21

Gezien de dagvaarding bent u normaal al eens uitgenodigd voor verhoor?

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#5 , 04 sep 2023 15:37

Gezien de dagvaarding bent u normaal al eens uitgenodigd voor verhoor?
Ja inderdaad, hierbij heb ik ook verklaard hier niets mee te maken hebben gehad.
En zeker geen slagen heb toegediend of iemand zou hebben bepoteld zoals ze het vernoemen.

mava105
Berichten: 22273
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 sep 2023 17:53

Zijn er geen camerabeelden?

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#7 , 04 sep 2023 20:38

Zijn er geen camerabeelden?
Nee zijn er niet, enkel foto’s die ze genomen hebben van verschillende personen

Franciscus
Berichten: 38607

#8 , 04 sep 2023 20:57

Hebt u in uw verhoor de gegevens van de werkelijke dader opgegeven ?
Wordt dat ook bevestigd door andere personen aanwezig op het gebeuren?
Hebt u die foto van die persoon ook aan de politie doorgegeven?

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#9 , 04 sep 2023 21:44

Hebt u in uw verhoor de gegevens van de werkelijke dader opgegeven ?
Wordt dat ook bevestigd door andere personen aanwezig op het gebeuren?
Hebt u die foto van die persoon ook aan de politie doorgegeven?
Toen ik op verhoor moest gaan wist ik niet waarover het net ging, nu met de dagvaarding te krijgen en het dossier te hebben opgevraagd weet ik pas meer, de andere personen zijn familie van degene die het werkelijk was dus vermoedelijk beschermen ze deze. De foto van de persoon heb ik dus niet kunnen doorgeven op het verhoor alsook niet zijn gegevens omdat ik geen idee had waarover het ging.

Franciscus
Berichten: 38607

#10 , 04 sep 2023 21:58

U kan altijd voor de zaak voorkomt een navolgend PV laten opstellen door de politie waar u al die info al in doorgeeft.
Best doen

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#11 , 05 sep 2023 08:57

U kan altijd voor de zaak voorkomt een navolgend PV laten opstellen door de politie waar u al die info al in doorgeeft.
Best doen
Oke dit ga ik alvast doen, is het ook verstandig om zelf klacht neer te leggen voor de beschuldigingen naar mij toe? Deze brachten natuurlijk familiale problemen mee

Franciscus
Berichten: 38607

#12 , 05 sep 2023 17:38

die verdachtmakingen...uiteindelijk zal de rechter wel oordelen..
U kan u ter zitting burgerlijke partij stellen voor morele schade of welke schade dan ook.

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#13 , 05 sep 2023 17:48

die verdachtmakingen...uiteindelijk zal de rechter wel oordelen..
U kan u ter zitting burgerlijke partij stellen voor morele schade of welke schade dan ook.
Oké, bedankt alvast voor je informatie!
Ik ga morgen horen of het niet te laat is voor nog een bijkomende pv op te stellen?

Franciscus
Berichten: 38607

#14 , 05 sep 2023 18:38

Zolang de zaak niet voor de rechtbank is kan u of het OM of klager nog zaken zeker via PV melden.
Pas eind van de maand hebt u een afspraak met advocaat dus zal de zaak nog wel later zijn..

shagger
Topic Starter
Berichten: 36

#15 , 05 sep 2023 21:40

Zolang de zaak niet voor de rechtbank is kan u of het OM of klager nog zaken zeker via PV melden.
Pas eind van de maand hebt u een afspraak met advocaat dus zal de zaak nog wel later zijn..
Bedankt voor de informatie!
De zaak is inderdaad pas binnen enkele maanden. Heb enkel de dagvaarding ontvangen momenteel..

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”