Slagen en verwondingen

Lieveronbekend2020
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen

#1 , 23 aug 2023 09:00

Dus er is iemand van dezelfde buurt die een klacht heeft ingediend omdat ik hem een vuistslag heb gegeven. Echter deze persoon viel mij al meerdere keren voor dit incident lastig. Op beelden is ook te zien dat hij de confrontatie opzoekt en ik hem in eerste instantie probeer te negeren. Tot hij weg stapt en iets zei over een familielid. Toen heb ik hem een vuistslag gegeven en heeft hij de politie gebeld. Ik heb een blanco strafblad ik werk vast etc. Houden ze hier rekening mee? Hoe gaat dit verder? De agent die mij verhoorde zei als dit de eerste keer was wordt dat meestal niet echt hard aangepakt..

Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 26 aug 2023 17:35

Wat de vroegere feiten betreft die hebben niets te maken met de vuistslag 'opzettelijke slagen en verwondingen' die u op dat ogenblik hebt toegebracht.
U was aan het weggaan blijkbaar maar op een mondelinge 'mededeling' draaide u terug en gaf een slag.
Dus u had de kans om gewoon verder te gaan en niet terug te gaan en te slaan.

Die agent heeft zulke uitlatingen niet te doen is niet zijn taak of bevoegdheid (hoe goedbedoeld maar fout het ook moge weze). Politieambtenaar dient zijn of haar mening voor zich te houden.


Er zijn in dit soort zaken genoeg vonnissen rechtsleer en rechtspraak.

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 26 aug 2023 17:40

Wat u moet doen is de nodige bewijzen verzamelen eventueel beelden en aangifte bij politie doen.
Zie ook mijn privé bericht.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”