vraag mbt klacht bij politie

Mister P
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

vraag mbt klacht bij politie

#1 , 02 jul 2023 11:52

Ik heb verleden jaar een klacht neergelegd bij de politie tegen twee personen.
Ik had heel de gebeurtenis op papier gezet. De agent die mij ontving heeft eerst naar mijn verhaal geluisterd en zegde toen o.k je hebt alles ( mijn verhaal van de feiten) op papier gezet. De agent vraagt mij of ik het papier met de feiten op bij hem wil laten want dat hij later op die dag alles wat op dat papier staat gaat overtypen in de P.V. Ik ga akkoord.
De agent zegt dat hij me later de p.v nummer zal doorsturen. Dit doet hij en ik moet het ondertekenen en in de bus steken. Dat alles is dus gedaan. Tot op de dag van vandaag nog geen uitspraak maar weet wel dat het bij de onderzoeksrechter zou liggen.
Echter stel ik mij volgende feiten.
Ik heb dus nergens gelezen wat die agent in het P.V heeft gezet. Ik moet dus maar gissen of hij echt alles van dat document enz heeft opgenomen in het P.V.
Is dit de normale gang van zaken dat de agent mij niets doorstuurt van wat hij in het p.v heeft gezet of dat ik het kan lezen wat daar in gezet is door hem?
Kan ik dit gaan inkijken? Kan ik eventueel ook de verklaringen de de personen lezen die ik heb aangeklaagd?

Alvast bedankt.

Likes
Berichten: 312
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2023 12:14

Een verhoor kan je lezen of wordt voorgelezen voor je het ondertekent. Het proces-verbaal krijg je inderdaad niet te lezen, dat is normaal.

PV kan ingelezen worden op de griffie, net als alle bijlagen en dus de verhoren

Mister P
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2023 20:53

@ Likes
Bedankt

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 03 jul 2023 20:57

En normaal had politie uw eigen tekst als bijlage kunnen bijvoegen.
Maar kan ook mogelijk zijn dat het beter was om hier en daar het iets anders te formuleren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”