Vals beschuldigd worden van ziekenhuisopname buurvrouw

CarolineDVz
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

Vals beschuldigd worden van ziekenhuisopname buurvrouw

#1 , 16 apr 2023 23:09

Beste,

Ik heb helaas een zeer slechte relatie met mijn bejaarde onderbuurvrouw. Zij beweert dat ik bewust voor geluidsoverlast zorg om haar te pesten. De politie is langsgeweest na een melding en heeft bevestigd dat er geen geluidsoverlast was. Integendeel, zij bevestigen dat ik er alles aan gedaan heb om geluidsoverlast tot het minimum te beperken (nieuwe parket met geluidisolatie, viltjes onder meubels,...). Deze buurvrouw is onlangs opgenomen in het ziekenhuis wegens stress en kortademigheid. Ik ontving deze week een brief van haar advocaat waarin letterlijk staat dat ik de oorzaak ben van haar ziekenhuisopname. Ik was hier niet goed van, dit zijn geen lichte beschuldigen. Wat als de stress haar fataal geworden was? Zouden ze mij dan aansprakelijk stellen voor haar overlijden? Ik kan deze zware beschuldiging niet aanvaarden en slaap er niet van. Kan dit zomaar? Ondanks dat de politie bevestigt dat ik geen geluidsoverlast veroorzaak?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 apr 2023 23:26

tegenpartij moet haar beschuldigingen bewijzen, advocaat van tegenpartij weet dat ook maar al te goed.

artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

u niet al te veel zorgen maken, advocaat zal gewoon de opdracht gekregen hebben om u brief te schrijven, stuur hem dan ook via aangetekend schrijven dat er op geen enkel ogenblik geluidsoverlast is en dat heden zelfs de politie geen enkele vorm van overlast heeft kunnen vaststellen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 apr 2023 09:14

En dat u de lasterlijke aantijgingen van mevrouw beu bent, en ze als voortaan als belaging (publiek beter bekend als "stalking") zal aanzien ...

U kan zelfs met deze brief al naar de politie stappen, want uw gemoedsrust is er duidelijk door verstoord.
Door deze brief -en de meldingen die zij deed- heeft u iets in handen om uw bewering te staven.
Wat van onderbuur niet gezegd kan worden ...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 17 apr 2023 15:49

Doen wat @Inazuma heeft geschreven.
Ga naar politie en doe voor deze verdachtmakingen ook aangifte.

U vermeld aan advocaat dat de politie over de nodige documenten beschikt en u verder niet wenst lastig gevallen wil worden.

Mijn ervaring hoe is de geestelijke toestand van betrokkene.
Is er door u familie van onderbuur gekend ?
Zo niet kan politie eventueel in ziekenhuis eens navraag gaan doen gezien u vreest dat betrokkene aan een of andere mentale 'ziekte' lijdt......

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”