Controle nederlands geleend voertuig .

Rs3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Controle nederlands geleend voertuig .

#1 , 19 mar 2023 12:37

Gisteravond werd ik aangehouden met een nederlandse auto in antwerpen die ik heb gehuurd van een vriend in breda maar de boordocumenten waren thuis en zaten niet in de auto het gaat om de kenteken bewijs en verzekering ook was er geen huurcontract opgesteld omdat het gaat om een vriend . Er werd gevraagd om de auto hier te laten tot de eigenaar het komt ophalen om dan een “huurcontract” op te maken en de boordocumenten te halen om in de wagen moet bewaren . Dus ik mocht er niet mee in rijden maar ik had anders geen vervoer om naar huis te gaan heb ik er toch mee naar huis gereden om dan de eigenaar naar daar te laten komen om alles op te lossen nadien heeft de politie gebeld omdat ze de auto niet meer zag staan en vertelde hun dat ik niet anders naar huis kan en de eigenaar ochtend langs komt ze vertelden dat er een PV word opgesteld en een bedrag x 8, het bedrag verstond ik niet goed . Dus vraag ik me af wat zal de boete zijn als bestuurder en word dit aangegeven op mijn strafblad ik heb een blanco strafblad dus zal spijtig zijn dat voor dit spijtig ongeval wat krijg hartelijk dank .

LeenW
Berichten: 12828

#2 , 19 mar 2023 12:55

Pech gehad met de actualiteit, zowat elk Nederlands voertuig wordt momenteel gecontroleerd in Antwerpen.

De x8 zijn de opdeciemen, voor de rest afwachten tot u het PV of dagvaarding ontvangt.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 19 mar 2023 16:10

Boorddocumenten horen aan boord te zijn. Enkel het verzekerinsbewijs mag u via uw smartfoon laten zien.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 mar 2023 18:04

Zal de moeite worden

Niet ingeschreven voertuig in verkeer gebracht, ontduiking Vlaamse BIV en verkeersbelasting

Een achteraf nog opgesteld document gaat weinig indruk maken:
Dat is één van de bekende manier om te frauderen ...

Bovendien de boorddocumenten niet bij
Eigenlijk was voertuig beter in beslag genomen ...

Vervolgens ondanks verbod, toch opnieuw met het voertuig gereden

Wordt een bezoekje aan de politierechtbank
De uitgesproken boete daar wordt vermenigvuldigd met 8 om het uiteindelijke boetebedrag te hebben

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 19 mar 2023 22:56

Idd komt nog het wegmaken van een geïmmobiliseerd voertuig of een met beslag gelegd ter plaatse voertuig. Dat 'wegmaken' stelt u bloot aan veroordelingen voor de correctionele rechtbank.
Voertuig en nplt kunnen(zonder dat u dat weet) ook internationaal gesignaleerd zijn geworden en daar zal de eigenaar dan de komende maanden de gevolgen van dragen.
U legt daarbij het 'bevel' van politie naast u neer en politierechtbank kan dat als 'herhaling of verzwaring van het misdrijf beschouwen.
Een 'later' opgesteld huurdocument tss particulieren zal niet veer waarde hebben en helemaal niet als het 'achteraf is opgesteld==> valsheid in geschriften na de feite.
Los dat u als BE onderdaan ook nog eens moet voldoen aan de voorwaarden van rijden met een voertuig met een buitenlandse wagen.
Allemaal feiten voor de correctionele rechtbank en daarna voor het hof van beroep en niet voor politierechtbank.

Rs3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mar 2023 11:03

Update vergeten te vermelden toen ze me belden hebben ze verteld dat er een ploeg nu direct word gestuurd op de wagen te takelen ander halve dag verder niets gezien of gehoord

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 20 mar 2023 18:41

Als u voertuig ondertussen weggehaald hebt veranderd de juridische context. Ander PV wordt dan opgesteld en in opdracht van parket zal u dan via een Salduz bis cat 3 verhoord worden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”