Agressieve mail via werkadres

Pipa30
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Agressieve mail via werkadres

#1 , 16 feb 2023 10:05

Ik kreeg onlangs een mail van een familielid waar ik tegen heb getuigd in de familierechtbank. De mail was behoorlijk agressief en vijandig opgesteld. Wat me meteen opviel, was dat deze mail werd verstuurd vanuit het werkadres van deze persoon (met alle info over zijn functie, telefoonnummers, adres enzovoort). Kan ik hier iets mee? Kan ik zijn werk op de hoogte brengen dat ik dit niet gepast vind en dat dergelijke mails misschien beter vanuit een privéadres worden verstuurd of heb ik geen been om op te staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 16 feb 2023 10:08

De vraag is vooral wat u hiermee wil bereiken. Maakt het voor u iets uit vanuit welk mailadres dit verstuurd werd?

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#3 , 16 feb 2023 10:52

Er is blijkbaar een issue tussen een familielid en jezelf. Daar is de werkgever van je familielid geen partij in.
Ongetwijfeld is er een bedrijfspolicy die vraagt om het professioneel adres enkel voor professionele doeleinden te gebruiken. Hoewel mijn werkgever privé mail toelaat in beperkte mate mits je de mail ook classificeert als privé.
Maar terechte vraag is wat wil je bereiken met het betrekken van de werkgever? Dat gaat het issue tussen jou en je familielid niet oplossen. Het kan - en terecht - gezien worden als extra olie op het vuur gieten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5414

#4 , 16 feb 2023 11:20

Gebruik de “delete” knop ( of archiveer de mail als je m n wil houden) en reageer er vooral niet op.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 16 feb 2023 12:04

Sluit me aan bij vorigen ...maar als er nog een mail zou komen en of deze mail al strafbare feiten zou bevatten kan u beter aangifte doen bij politie en mail (laten toevoegen ) aan dossier.
Bedreiging van getuigen in rechtszaak.
Best dus archiveren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”