straatverbod ongeldig

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

straatverbod ongeldig

#1 , 17 jan 2023 14:30

ik kreeg een straatverbod. Ook boete. Bij het in beroep gaan viel de boete weg. Nu lees ik in mijn
voorwaarden van een straatverbod. Dus is toch ongeldig? want advocaat die mij bijstond weerlegde
de feiten, omdat er geen bewijzen zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2023 15:24

Wat er in het vonnis staat is van tel en na te leven. Het is niet omdat uw advocaat iets voorlegt aan de rechtbank dat het ook moet aanvaard worden. De rechter is niet verplicht dit te aanvaarden. Dus wat staat er in het vonnis ?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 17 jan 2023 20:19

Wat in het vonnis staat is wat telt niet wat uw advocaat ter zitting gezegd of beter nog in zijn conclusie heeft geschreven want in feite telt alleen dat laatste.

Hebt u uw vonnis nooit gelezen?
Straatverbod zal dus een strafrechtbank zijn geweest en zelfs correctionele rechtbank.

Reclame

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2023 14:15

Wat in het vonnis staat is wat telt niet wat uw advocaat ter zitting gezegd of beter nog in zijn conclusie heeft geschreven want in feite telt alleen dat laatste.

Hebt u uw vonnis nooit gelezen?
Straatverbod zal dus een strafrechtbank zijn geweest en zelfs correctionele rechtbank.
[/quote
ik heb mijn vonnis gelezen. Daarin stond een boete te betalen, maar nog geen voorwaarden.
Toen ben ik in beroep gegaan en moest de boete niet betalen wegens geen bewijzen.
Toch staat in de nadien opgelegde voorwaarden dat ik een straatverbod heb.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 18 jan 2023 20:48

In beroep dus de zaak is voor het hof van beroep gekomen en in dat arrest staan dus de voorwaarden.
Of was het een veroordeling bij verstek is is de terug bij de correctionele rechtbank gekomen? En dan met voorwaarden????

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 jan 2023 10:31

In beroep dus de zaak is voor het hof van beroep gekomen en in dat arrest staan dus de voorwaarden.
Of was het een veroordeling bij verstek is is de terug bij de correctionele rechtbank gekomen? En dan met voorwaarden????
correctioneel met voorwaarden. Moest boete niet betalen, wel opgenomen in voorwaarden dat ik in een bepaalde straat niet mag komen. Dus zonder bewijslijst. Volgens mij ongeldig.
Net zoals de voorwaarde geen drugs gebruiken en niet drinken. Ook niet van toepassing, maar staat
in de voorwaarden. Daarvan zegt de assistent (justitie) dat het een algemene voorwaarde is.
Leg voorwaarden op die betrekking hebben tot het feit. Niet zomaar in het wilde weg voorwaarden
opleggen.

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jan 2023 18:57

De voorwaarden zijn wat ze zijn.

Het is niet aan u om te bepalen of ze van toepassing zijn en maakt niet uit of u bepaalde feiten bewezen vindt of niet.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 20 jan 2023 23:42

Sluit me daarbij aan.
Wanneer politie vaststelt dat u niet voldoet aan de opgelegde voorwaarden wordt er een dringend PV opgesteld naar Parket.
In de meeste gevallen zelfs direct contact opgenomen met PdK met als gevolg dat er direct een beslissing wordt genomen.
Die kan ofwel een direct gevolg hebben voor u - gerechtelijke arrestatie en voorgeleid worden bij een magistraat. Of later ineens terug voor de bevoegde rechtbank ( vermoedelijk dan probatiecommissie).
Kijk naar programma de rechtbank daar is net iemand voor de probatiecommissie gekomen wegens niet naleven van de voorwaarden.
m.a.g. betrokkene ging niet naar af maar rechtstreeks naar gevangenis..
Veel kans dat er bij u ook iets instaat inzake niet naleven.

Niet geantwoord op vraag of zaak nu bij Hof van Beroep is voorgekomen of het een verstekvonnis was en dus terug correctioneel.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 jan 2023 10:55

het maakt blijkbaar ook niet uit of er wel bepaalde feiten gepleegd zijn. Bewezen of niet.
Trouwens, ik houd mij aan de voorwaarden.
Ben benieuwd of ze echt eindigen dit jaar. Heb nog 10 maanden te gaan.
Justitie assistent dreigde het eerste jaar reeds met...........de voorwaarden kunnen verlengd worden.
Ook als ik de voorwaarden stipt volg?
Moest dit het geval zijn, kan een advocaat dit onaanvaardbaar vinden?

Issued
Berichten: 1227

#10 , 23 jan 2023 11:03

Advocaat kan vinden wat hij wilt, maar hij is niet diegene die beslist.

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 23 jan 2023 11:44

En ja de rechtbank kan beslissen dat de termijn van de voorwaarden verlengt wordt.
Uiteraard moet dat wel gemotiveerd zijn.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 jan 2023 13:52

Sluit me daarbij aan.
Wanneer politie vaststelt dat u niet voldoet aan de opgelegde voorwaarden wordt er een dringend PV opgesteld naar Parket.
In de meeste gevallen zelfs direct contact opgenomen met PdK met als gevolg dat er direct een beslissing wordt genomen.
Die kan ofwel een direct gevolg hebben voor u - gerechtelijke arrestatie en voorgeleid worden bij een magistraat. Of later ineens terug voor de bevoegde rechtbank ( vermoedelijk dan probatiecommissie).
Kijk naar programma de rechtbank daar is net iemand voor de probatiecommissie gekomen wegens niet naleven van de voorwaarden.
m.a.g. betrokkene ging niet naar af maar rechtstreeks naar gevangenis..
Veel kans dat er bij u ook iets instaat inzake niet naleven.

Niet geantwoord op vraag of zaak nu bij Hof van Beroep is voorgekomen of het een verstekvonnis was en dus terug correctioneel.
hof van beroep, want ik ben met een advocaat in beroep gegaan. Niet dat het iets heeft geholpen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”