wil een andere justitie assistent

Franciscus
Berichten: 38596

Re: wil een andere justitie assistent

#16 , 16 jan 2023 17:51

Raar,
U bent voor een bepaald feit in contact gekomen met het gerecht.
Dat moet u toch nog weten.
Als u niet weet dat SURB is ...wel dat is de strafuitvoeringsrechtbank. Dat deel van de rechtbank waar personen die veroordeeld zijn door een rechtbank en waar rechter of procureur ( openbaar ministerie) van vonden dat verdachte (in verdenking gestelde ) nog een kans zullen krijgen en dus doorverwezen zijn naar de SURB.

Ofwel bent u via de probatiecommissie doorverwezen nadat u op enig moment in een strafrechtelijke procedure doorverwezen bent met voorwaarden en u ALS u aan de voorwaarden voldoen geen of een minimale straf krijgt.

Ofwel dat het Openbaar Ministerie (het parket of de Procureur des Konings en zijn substituten ) beslist heeft dat voor de zaak naar de rechtbank gaat nog een kans krijgt ...

Een van deze opsommingen zijn de meest voorkomende mogelijkheden bij strafbare feiten.
(Gezien u zelf de procureur ' vermeld.
Mogelijk gaat het nog over iets anders kan ook

Een ganse opsomming nu Justitiehuizen onder departement welzijn vallen zijn ook burgerlijke geschillen.
In onderstaande link vindt u alle zaken waar een justitieassistent voor bevoegd is.
Het niet opvolgen van de 'voorwaarden' heeft meestal 'gevolgen'

https://www.vlaanderen.be/agentschap-ju ... itiehuizen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#17 , 17 jan 2023 20:21

Er is dus een vonnis? Daar moet u en dus ook de justitieassistent zich aan houden.

Ellipse
Berichten: 30

#18 , 18 jan 2023 11:32


Een ganse opsomming nu Justitiehuizen onder departement welzijn vallen...
Lichtjes off topic misschien, maar sinds een jaar vallen de Justitiehuizen niet meer onder Departement Welzijn, maar wel onder het nieuwe Agentschap Justitie en Handhaving.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#19 , 18 jan 2023 11:36

Oeps... en dat terwijl ik daar in X een leidinggevende ken...
En tevens zelf niet eventjes de website terug heb geopend.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 feb 2023 09:42

Nu komt aan het licht dat het de procureur is die de eisen stelt. Waarom dan in de voorwaarden
zetten : indien de justitie assistent het nodig acht.............terwijl het dan eigenlijk een opdracht
van de procureur is. En zijn/haar naam komt men niet te weten.

andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#21 , 09 feb 2023 11:52

"Er staat wel in de papieren "je kan ten alle tijden kiezen om je toestemming in te trekken"."

Wat gebeurt er als je dat doet? Dan zou je toch voorbij de "assistent" moeten geraken?
Indien men het hier officieel niet mee eens is dan komt er toch een officieel antwoord...?

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 09 feb 2023 19:29

Misschien de rest van de tekst / vonnis eens lezen.
Daar hebt u sowieso een Afschrift (Voor eensluidend afschrift staat er dan op) van gekregen of is u betekend.

Justitieassistenten voeren de opdrachten uit die een justitiehuis heeft gekregen.
Zij volgen in opdracht van de gerechtelijke overheid ( procureur - rechter) of administratieve overheden verdere opvolging van daders !!!
Staat duidelijk in hun opdrachten ...lees de opgegeven link eens aub.


Ga eens met al uw documenten die u hebt langs een www.caw.be in uw buurt of de sociale dienst van het OCMW / gemeente.

Toch opletten het niet naleven van uw voorwaarden ...kijk eens naar 'De Rechtbank' op TV daar zijn de door mij genoemde diensten al eens aan bod gekomen.

Vanuit ervaring weet ik dat niet naleven van plots kan leiden tot iets erger vb een ter beschikking stelling en wat er dan verder kan gebeuren laat ik eventjes in het midden gezien we niet weten waarover of waardoor het allemaal is begonnen.

PS er is maar één procureur ...dus als u de brief richt aan de procureur van (uw arrondissement) komt deze altijd bij de juiste terecht.
Vermeld wel uw naam en het dossiernummer.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#23 , 11 feb 2023 09:05

"Er staat wel in de papieren "je kan ten alle tijden kiezen om je toestemming in te trekken"."

Wat gebeurt er als je dat doet? Dan zou je toch voorbij de "assistent" moeten geraken?
Indien men het hier officieel niet mee eens is dan komt er toch een officieel antwoord...?
In principe heeft men het recht de formulieren NIET in te vullen, niet te ondertekenen.
Gevolgen zullen er waarschijnlijk zijn. Zo werkt het meestal.
Toestemming intrekken kan, ondertussen hadden ze toestemming gekregen voor
allerlei.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#24 , 11 feb 2023 16:53

Hier vindt u alle noodzakelijke informatie: https://www.vlaanderen.be/agentschap-ju ... itiehuizen. Verder verwijs ik naar mijn collega Franciscus. U heeft alle nodige en vooral nuttige antwoorden ontvangen die mogelijk zijn. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u spijkers op laag water blijft zoeken. Ik sluit dit topic dan ook af.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”