wil een andere justitie assistent

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

wil een andere justitie assistent

#1 , 12 jan 2023 13:45

omdat hij dreigt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 12 jan 2023 13:47

Dat hoort bij zijn job.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 12 jan 2023 17:08

wat bedoelt u juist met "omdat hij dreigt."?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38594

#4 , 12 jan 2023 17:10

U moet iets doen of bepaalde actie ondernemen en u wil dat niet of????
Hoe moeten we dat verstaan.
Justitie assistent heeft een aantal bevoegdheden en de baas ervan is de rechter ( kan verschillen maar steeds een rechter).
Die rechter is bevoegd om uw voorwaarden en wat u moet doen te regelen en te laten opleggen.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jan 2023 12:51

In mijn voorwaarden staat oa " indien de justitieassistent het nodig acht om........."
daaruit versta ik dat hij beslist, toch?
Maar de assistent beweert dat hij dit door de procureur krijgt voorgeschreven.
Dus dat hij er voor niets tussen zit?

Zoals bv. indien de justitieassistent het nodig acht om een psychiater te raadplegen.
Dat zie ik dus als verplicht en deed dit ook. Tot de psychiater de "behandeling" zelf heeft
stop gezet.
Daarna begon hij aan een andere voorwaarde te sleutelen.
Telkens ik bij hem moet komen voel ik me ziek van de spanning.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 13 jan 2023 12:58

Indien u dit traject niet ziet zitten, kan u alsnog opteren voor een effectieve gevangenisstraf.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jan 2023 13:19

er is nooit sprake geweest van een gevangenisstraf.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 jan 2023 13:23

U moet iets doen of bepaalde actie ondernemen en u wil dat niet of????
Hoe moeten we dat verstaan.
Justitie assistent heeft een aantal bevoegdheden en de baas ervan is de rechter ( kan verschillen maar steeds een rechter).
Die rechter is bevoegd om uw voorwaarden en wat u moet doen te regelen en te laten opleggen.
ja, nu wil hij thuisbegeleiding inschakelen. Terwijl daar de 2 voorgaande jaren niet van gesproken is.
Nu mijn laatste en derde jaar begint, wil hij dit opdringen.
Terwijl er geen aanleiding voor is, want ik heb thuis alles in orde. Geen schulden, geen tussenkomsten van politie, geen klachten van buren. Geen verdere "misdrijven" gepleegd.

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 jan 2023 15:07

Dat hoort bij zijn job.
ze zijn niet allemaal dreigend.
In het begin kwam er een justitie assistent bij mij thuis en die heeft een goed rapport
opgesteld en doorgegeven. Het mocht wellicht niet positief zijn.........

Franciscus
Berichten: 38594

#10 , 13 jan 2023 15:46

En wat is er fout aan thuisbegeleiding?

Waar valt u onder probatiecommissie? SURB?

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 jan 2023 09:49

En wat is er fout aan thuisbegeleiding?

Waar valt u onder probatiecommissie? SURB?
ik weet niet onder wat ik val. SURB ken ik niet.
Als er noodzaak is aan thuisbegeleiding zou ik er geen probleem mee hebben.
Alhoewel, ik kreeg een vragenlijst om een zorgtraject op te starten. Vragen als bij welke bank
ben je, hoeveel spaargeld is er??????? terwijl ik in mijn hele leven nog nooit schulden had.
Altijd alles betaald.

Over die thuisbegeleiding zei de justitieassistent dat ze zo een 1, misschien 2x zouden
langskomen.
Als ik de papieren lees die ik zou moeten invullen en ondertekenen, geloof ik dit zeker niet.
Een zorgtraject opstarten, een schakelteam, uitwisseling tussen verschillende andere diensten.
Tevens worden gegevens verwerkt in functie van wetenschappelijk onderzoek. Enz.......
Dit gaat niet over 1 tot 2 bezoekjes.

Doe aan thuisbegeleiding als iemand hervalt. Niet bij iemand die ondertussen nu 5 jaar niets
meer heeft gepost als zijnde "belaging". Die al 5 jaar op hetzelfde adres woont, waar er geen
klachten van buren zijn of enige tussenkomst van politie. Die braaf naar een psychiater ging,
omdat het ook aanbevolen was door de justitieassistent. Voor niets nodig geweest.
Thuisbegeleiding is ook voor niets nodig.
Kan men mij hiertoe dwingen ook als er totaal geen aanleiding is?
Er staat wel in de papieren "je kan ten alle tijden kiezen om je toestemming in te trekken".

Maar ondertussen heeft men wel getekend voor openbaarheid tussen de schakeldiensten.
Die vragenlijst zou aangepast moeten worden aan het individu.
Geen schulden, geen fraude, dus geen vraag naar je geld situatie, toch?

Recht op privacy?
Dat recht heeft toch zelfs een gevangene?

lukasi
Berichten: 1141

#12 , 16 jan 2023 10:29

Bij bepaalde misstappen zijn de consequenties dat je ofwel beboet wordt, gevangenis of begeleiding.
Je krijgt begeleiding omdat de overheid van mening was dat dit voor jou het beste voldeed aan de hulp die je nodig hebt/had om alles te 'normaliseren'
Dat hiervoor soms streng of correct moet gehandeld worden of dat er in de loop van het proces stappen worden genomen voor een betere resultaat is meestal omdat tussen beide partijen ( u en de assistente ) de beoogde doelstellingen niet worden gehaald.

Waarom vraag je niet aan de assistente wat de doelstellingen zijn van deze akties?

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#13 , 16 jan 2023 11:41

dat vraag ik al vanaf het eerste jaar aan hem.
Nooit een concreet antwoord gekregen. Altijd schuift hij het af op de procureur.
Die zou dat volgens hem vragen. Die akties.
Zoals bv mijn vrijwilligerswerk dat ik uitoefen. Nu niet vanwege gezondheid problemen.
Ondanks dat het vrijwilligers werk is, moest ik van de assistent een attest van de dokter
binnen brengen. Met een eind datum. De dokter begrijpt dit al niet.
Als ik dan uitleg vraag aan de assistent zegt hij dat de vraag van de procureur komt.
Zij eisen een nuttige dagbesteding. Die heb ik want ik ben mantelzorger voor dag en
nacht.
Niet nuttig genoeg?

Pure kafka.

lukasi
Berichten: 1141

#14 , 16 jan 2023 12:10

Waarom vraag je dan niet een gesprek met de procureur of schrijf je hem een brief waarin je vraagt of mantelzorg, vrijwilligerswerk.
Eventueel aan je arts vragen dat hij vraagt waarom .

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#15 , 16 jan 2023 13:18

de assistent zegt de naam niet van de procureur. Heb het al enkele malen gevraagd, maar hij
geeft niets van info.
Uw tip van de dokter in te schakelen : bedankt, daar ga ik werk van maken.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”