Sexting met 17 jarige

Anoniem927
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Sexting met 17 jarige

#1 , 23 dec 2022 11:04

Hallo iedereen,

Een meerderjarige man die in het bezit is van een Snapchat account, kreeg een ‘contactverzoek’ van een vrouw via deze applicatie. De man accepteerde die en kreeg enkele uren later een seksueel getinte snap ( beeld dat verdwijnt na 10 seconden) . De man werd er opgewonden van en liet dit blijken door een ‘kwijlende emoticon’ te verzenden. De man vroeg nadien hoe oud de vrouw was waarop die antwoordde : 17 jaar oud te zijn. De man dacht : oké 17 is seksueel meerderjarig geen probleem en antwoorde dat ze haar mooi vond. Enkele minuten later stuurde ze 2 snap videos( verdwijnen na 10 seconden) waarop ze naakt te zien was. De man reageerde nadien niet meer maar vroeg zich toch af of dit allemaal wel ‘legaal’ is en wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zij . Verder weet de man niets over het meisje . Kan iemand hier wat uitleg en advies geven. Mag de man überhaupt verder praten met het meisje of is het beter om alle contact te stoppen.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2022 11:25

Seksueel meerderjarig ja dat is. Maar, gezien ze geen 18 is blijft sex met een partner die meer dan 5 jaar ouder is een misdrijf.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Anoniem927
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2022 11:39

Seksueel meerderjarig ja dat is. Maar, gezien ze geen 18 is blijft sex met een partner die meer dan 5 jaar ouder is een misdrijf.
Ok dat is in geval van seks, en wat in dit expliciete geval? Dus ontvangen van ‘verdwijnende seksueel getinte beelden’ van een 17 jarige waar de man eigenlijk niet om vraagde oorspronkelijk.. pas nadien wist dat het om een 17jarige ging. Wat kunnen in theorie de gevolgen hiervan zijn?

Reclame

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 dec 2022 12:30

Als er geen specifiek contact of afspraak kan aangetoond worden, kan u niks ten laste gelegd worden.
En ook niet zolang u geen naakt van minderjarigen bewaard.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 24 dec 2022 14:49

Waar in de wet staat dat sex tussen een 17 jarige en een + 5 jaar oudere meerderjarige strafbaar zou zijn mits o.a. wel de wederzijdse toestemming?

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 dec 2022 15:23

Seksueel meerderjarig ja dat is. Maar, gezien ze geen 18 is blijft sex met een partner die meer dan 5 jaar ouder is een misdrijf.
Bron? Dit is niet zo, ook niet vroeger en bij mijn weten ook nooit een concreet voorstel geweest.

Wel een aantal andere voorwaarden van belang: geen familie- of andere gezagsrelatie, geen dwang, geen beloning, …

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 dec 2022 11:51

Seksueel meerderjarig ja dat is. Maar, gezien ze geen 18 is blijft sex met een partner die meer dan 5 jaar ouder is een misdrijf.
Bron? Dit is niet zo, ook niet vroeger en bij mijn weten ook nooit een concreet voorstel geweest.

Wel een aantal andere voorwaarden van belang: geen familie- of andere gezagsrelatie, geen dwang, geen beloning, …
ja sorry, ik kan er niet aan doen wanneer men mensen verkeerd informeert

https://www.elfri.be/artikel/seksuele-meerderjarigheid
https://www.grenswijs.be/jonger-dan-16- ... af_16_jaar;
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 dec 2022 12:20

Bron? Dit is niet zo, ook niet vroeger en bij mijn weten ook nooit een concreet voorstel geweest.

Wel een aantal andere voorwaarden van belang: geen familie- of andere gezagsrelatie, geen dwang, geen beloning, …
ja sorry, ik kan er niet aan doen wanneer men mensen verkeerd informeert

https://www.elfri.be/artikel/seksuele-meerderjarigheid
https://www.grenswijs.be/jonger-dan-16- ... af_16_jaar;
Ik vrees dat ik niet begrijp wat je met die links wil zeggen. Dat maximaal leeftijdsverschil van 3 jaar gaat over 14- tot 16-jarigen. Heeft niks met een 17-jarige te maken.

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 dec 2022 08:22

DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”