Heler gevat bij diefstel

xRuby
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Heler gevat bij diefstel

#1 , 03 dec 2022 10:54

Een tijdje geleden is mijn speedpedelec gestolen geweest in een ondergrondse parking (lag dubbel opslot). Aangezien hier een tracker in zat, zijn we uiteindelijk bij de heler (die de fiets voor een onredelijke prijs, zonder de nodige documenten, oplader, ...) heeft overgekocht. Hiervoor is bij de politie een PV opgemaakt, en heeft de heler enkel een waarschuwing gekregen. Echter is er wel schade aan het voertuig opgelopen, zo ontbraken er dingen (spiegels, nummerplaat, helm (mee door het slot gestoken), een kapotte interne controler (waarschijnlijk door een val of slecht vervoer, ...). Nu is er dus het besluit gevallen dat de heler enkel een waarschuwing krijgt, en ik zelf alle schade moet betalen, is dit iets wat zomaar kan? Indien de heler het voertuig niet had overgenomen, had de tracker ons bv naar de dader kunnen lijden?

Daarnaast is het onderzoek naar de diefstal ook nogal onder onze verwachtingen gegaan. Zo stonden er bv werken camera's waar de fiets gestolen is, die niet eens zijn nagekeken geweest door de politie. Al bij al, is er precies niet te veel moeite gedaan.

Heb ik hier nog opties, en zo ja, wat zijn ze?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 03 dec 2022 10:56

U kan niet bewijzen dat de heler de schade heeft veroorzaakt, dat zal eerder de dief geweest zijn.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 03 dec 2022 14:54

Is een verzekeringszaak gezien parket blijkbaar de zaak van de heler heeft geseponeerd...
Edoch kende de heler de verkoper dan niet?
Uw rechtsbijstandsverzekering en uw diefstalverzekering aan het werk zetten.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”