Inbeslagname van gekochte wapens in erkende winkel

FordRanger
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inbeslagname van gekochte wapens in erkende winkel

#1 , 30 okt 2022 23:25

Hallo,
De neef van mijn zoon verblijft momenteel bij mijn moeder, echter niet ingeschreven bij haar thuis. Hij werd door de politie opgepakt doordat hij bij een vriend stond en die vriend had weed bij. De neef had niets bij zich maar toch is er een huiszoeking gebeurd op het adres van mijn moeder. Kan dit zomaar?
Nu mijn zoon woont en is ingeschreven bij mijn moeder en toen ze bij de huiszoeking in zijn kamer waren hebben ze 4 wapens meegenomen die gewoon aan de muur gingen als decoratie. Dit betreft onder andere 2 machettes, snipergeweer met luchtdruk en een alarmpistool.
Al deze wapens werden aangekocht in een erkende winkel en je hebt geen vergunning nodig ervoor.
Mogen zij dit dan zomaar meenemen?
Wat kunnen we doen opdat mijn zoon hiervoor geen strafblad verkrijgt?
Hij heeft een blanco strafblad en wil dit zo houden.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 30 okt 2022 23:49

Voorlopig wordt er enkel iets onderzocht. Afwachten of er effectief iets ten laste wordt gelegd.

Maar op zich, 2 machetes en 2 pistolen, en u schrijft onder andere, wat impliceert dat het nog meer zou zijn. Dit in combinatie met een drugsfeit. Vrij logisch dat de politie hier verdere aandacht aan geeft.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 30 okt 2022 23:55

Een huiszoeking gebeurd niet zomaar. Zelfs niet als je een gebruikershoeveelheid cannabis op zak hebt. Mogelijks vertelt de neef niet het hele verhaal.
Die wapens: hoe oud is uw zoon? Was dat alarmpistool gehomologeerd?

Mogelijks was de huiszoeking in het kader van dealen. De neef heeft dan niet zo'n goede vrienden of neemt zelf deel. Als er dan bij de huiszoeking wapens gevonden worden geeft dat geen goed beeld.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”