Vader steelt loon minderjarige dochter

Elien33
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vader steelt loon minderjarige dochter

#1 , 27 sep 2022 20:20

Mijn ouder zijn al 10 jaar gescheiden. Ik heb een tijdje bij mijn vader gewoond zonder contact te hebben met mijn moeder. Toen deed ik als minderjarige een studentenjob. Mijn vader beheerde dit geld aangezien ik minderjarig was en ik niks van bankzaken afwist. Hij zei altijd we zetten het op een spaarrekening voor jou voor later. 2 jaar later was er een conflict waarbij hij mij uit huis heeft gezet. Ik ben terug bij mijn moeder gaan wonen. Ik was toen 17 en dacht dat ik het geld wel op 18 zou krijgen. Toen ik op 18 jarige leeftijd het geld nog niet had ontvangen voegde mijn moeder deze questie al in de procedure die tussen mijn ouders aan de gang was. Ik kwam er ook achter dat al het geld op mijn stiefmama haar rekening was gestort en mijn vader beweerde dat ik alles had opgemaakt. In totaal (8000 euro). Geen enkele rechter bemoeit zich ermee en doet alsof het niet bij haar bevoegdheden behoord zowel familierechter als beslagrechter. Ik weet niet meer wat te doen,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 04 okt 2022 16:13

En hoelang is dat geleden.
Ouders hebben het recht geld van kinderen te 'beheren' ze mogen het niet voor eigen doel aanwenden.
Edoch familierechtbank is niet bevoegd want u bent 18+ dus is het mogelijk verduistering cq afwenden van gelden en dus strafbaar==> correctionele rechtbank aangifte bij politie liefst met de nodige bewijzen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”