Wederzijdse slagen en verwondingen

BSBS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wederzijdse slagen en verwondingen

#1 , 14 sep 2022 14:26

Dag,

Even een situatieschets: Op 09/04/22 kwam ik in een café ruzie terecht. Met een aantal vrienden waren we op stap in Doornik. Op een bepaald moment werden we hardhandig buiten gewerkt door het personeel van een club, ze waren behoorlijk agressief.

Toen ik buiten was kwam ik tot de vaststelling dat mijn jas nog binnen lag.

Ik vroeg om binnen te gaan maar werd de toegang geweigerd. Het personeel was toen nog steeds agressief. Omdat mijn portefeuille en sleutels nog in de jas zaten besloot ik om toch binnen te gaan. Op dat moment rookte ik een sigaret, deze nam ik mee naar binnen. Uiteraard niet slim, maar goed... ik deed het wel.

Toen ik binnenkwam in de club zelf werd ik meteen bespoten met een brandblus apparaat ( in gezicht en ogen ) en kreeg ik trappen en enkele duwen tot ik opnieuw buiten was. Er werd verweten en uitgedaagd door de eigenaars en hun vrienden. Op dat moment spoten ze nog steeds met een brandblusapparaat in onze richting.

Een vriend werd gebeten in de hand, ik werd nogmaals geduwd.

Door alle omstandigheden gaf ik zonder het goed en wel te beseffen een slag in het gezicht van de persoon die mij het meest belaagde.

Daarna ben ik meteen weggegaan.

Even later waren we op een andere plaats en kwamen we opnieuw de eigenaars en hun vrienden tegen. Die waren opnieuw agressief en uitdagend tegen mij. Ik wou in gesprek gaan met hen maar daar was weinig sprake van. In elk geval bood ik mijn verontschuldigingen aan voor het feit dat ik een slag gegeven had.

Op dat moment kwam ook de politie ter plaatse. De eigenaars hadden blijkbaar camerabeelden getoond aan de politie waarop bovenstaande te zien is. Ik hoorde de politie tekeergaan tegen de uitbaters en meende te horen dat het niet de eerste keer was dat ze betrokken waren bij soortgelijke feiten.

Ik deed kort mijn verhaal aan een agent. Moest mijn ID gegevens geven en mocht beschikken. De politie zei dat ik wel op verhoor zou moeten gaan voor wederzijdse slagen en verwondingen. Ze hadden immers gezien dat ik werd aangevallen maar dat ik ook een slag gegeven had. Voor alle duidelijkheid, er zijn geen gekwetsten.

Ik moest geen verklaring afleggen of iets ondertekenen.

We zijn ondertussen al 5 maanden verder en ik heb nog steeds geen uitnodiging tot verhoor. Is dit normaal?

Wat staat mij eventueel te wachten? Ik heb een blanco strafregister en ben nog nooit in aanraking gekomen met het gerecht.

Ik weet dat ik hier schuld tref, en wil de verantwoordelijkheid nemen, maar ik lees dan zaken als voorwaardelijke celstraffen e.d. Wat is volgens jullie een realistische strafmaat?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
technocraat
Berichten: 31
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 sep 2022 16:50

Er moet duidelijkheid zijn in zo een zaken.

Als niemand permanente verwondingen heeft overgehouden en ze kennen die uitbaters een beetje zal dat waarschijnlijk gewoon een PVtje worden. De meest waarschijnlijk impact dat dat kan hebben (volgens mij) is dat je iets gaat moeten uitleggen als je wil solliciteren voor bepaalde jobs (veiligheidsdiensten) of bijvoorbeeld wapenvergunningen wil gaan halen. De rechters zouden veel werk hebben als ze al zo een zaken moeten gaan uitklaren. Volgende keer gewoon vertrekken.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 14 sep 2022 20:46

Enn hoe hebt u uw portefeuille en sleutels en jas terug gekregen???

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”