Klacht indienen laster en eerroof

JVEL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Klacht indienen laster en eerroof

#1 , 30 aug 2022 10:57

Hallo,
In oktober vorig jaar werd ik verhoord in kader van belaging (anonieme telefoons en brieven). Ik heb een een verklaring afgelegd waarbij ik de beschuldigingen kon weerleggen (met feiten waar ik bewijs voor had) en er volgde een telefonie onderzoek. Er werd geen enkel bewijs tegen mij gevonden en ik ben dus niet weerhouden als verdachte. Ik weet verder ook niet wat er met het dossier gebeurd is. Ik weet niet in hoeverre de andere pistes onderzocht werden. In december werd ik bovendien zelf een tijdje belaagd via telefonische oproepen en gehackte accounts en heb daarvoor zelf klacht ingediend. Maar ook daar heb ik verder niets vernomen.
Tot begin dit jaar het slachtoffer van de belaging gaat rondbazuinen dat ik schuldig bevonden ben, dat wij een bataljon advocaten hebben ingeschakeld om alles te verdoezelen en dat we het slachtoffer zwijggeld betaald hebben. Eén van de rechercheurs (inmiddels op pensioen) zou zelfs aan familieleden bevestigen dat ik inderdaad beschuldigd ben. En die familieleden vertellen dat ook gretig verder. Wij wonen in een klein dorp, de roddelmolen doet zijn werk. Ik dacht dat dit wel zou passeren, maar de wildste verhalen blijven opduiken. Het zogenaamde slachtoffer is nogal een dorpsfiguur, en zeker niet onbesproken.
Dit is belastend voor mezelf, mijn zaak en mijn gezin. Ik zoek een manier om dit recht te zetten. Ik wil een klacht indienen laster en eerroof, maar vrees dat we dan aan een lange procedure beginnen die ook belastend is voor mijn gezin. Maar het is zo onwezenlijk, zo onrechtvaardig, dat dingen die zwart op wit genoteerd staan, niet te weerleggen zijn. In een gesprek met de hoofdinspecteur, blijkt dat de publieke opinie nog moeilijk om te keren valt, tenzij ik zelf de dader zou kunnen aanwijzen (en dan nog). Ik heb wel een vermoeden van mensen die er mee te maken hebben, maar wil aan niemand aanvallen zonder bewijs.
Heeft iemand nog tips voor mij? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 04 sep 2022 22:34

U dient terug aangifte te doen bij politie met alle info die u hebt - best dus ook een lijst met personen die ofwel de berichten doorsturen ofwel hebben ontvangen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”