Fiets gestolen op school

Zac
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Fiets gestolen op school

#1 , 21 jul 2022 13:28

Mijn fiets is afgelopen maand gestolen geweest op school. De persoon is verklikt door een van zijn mede-studenten en heeft dit ook toegegeven. Hij heeft mijn fiets zonder te vragen gebruikt om naar de zwemlessen te gaan en dit ook ergens buiten school achtergelaten waardoor dit verloren is.

Nu is er met de schooldirectie afgesproken dat ik rechtstreeks met de ouders van de persoon contact moet opnemen en dat ze dit onderling met ons willen oplossen.

De ouders vragen nu achter de factuur van de fiets of een foto maar ik heb geen van beide. Ik heb een voorstel gedaan van een vergoeding van 300 euro of een gelijkaardige recente fiets maar daar gaan ze niet mee akkoord. Ze hebben mij een oude fiets voorgesteld dat ze gevonden hebben op 2dehands voor 100 euro.

Ik ben niet akkoord gegaan met de voorstel waarop zij reageren dat ze enkel dit kunnen geven of dat ik naar de politie mag gaan.

Hoe kan ik dit best oplossen?

Alvast bedankt.
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 21 jul 2022 14:27

Lijkt mij een redelijk voorstel. Als u geen aankoopbewijs kan voorleggen, zou ik het aannemen.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 21 jul 2022 15:00

u kan altijd verzoeningspoging proberen bij de vrederechter (is gratis) en als dat geen soelaas brengt de tegenpartij bij de vrederechter dagvaarden.

klacht bij politie zal niet ver komen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 21 jul 2022 15:14

Aangifte bij politie doen . Dader is gekend - dus dat is al beter dan een onbekende dader.
Is een standaard PV. Zal dader niet zo leuk vinden dat hij opgenoen wordt in ANG databank.
Hebt u een verzekering via ouders of indien meerderjarig en niet thuiswonend zelf.

Probleem is idd dat u geen factuur of foto hebt. Kent u het merk - waar gekocht enz enz.?

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jul 2022 16:13

We kennen de waarde van uw fiets niets, dus kunnen niet zeggen of 100 of 300 euro een redelijk voorstel is.

Akkoord met Franciscus: gaat om diefstal dus kan via politie klacht neergelegd wordt. Dit in tegenstelling tot veel topics hier, waarbij men naar de politie wil stappen voor iets volledig burgerrechtelijk.

Als je overtuigd bent dat 100 euro te weinig is: laat weten dat je niet akkoord bent. Dat je via politie klacht indient met alle gevolgen voor de dader, zoals feiten later bij elke opzoeking door politie zichtbaar.

Als ik de ouders van de dader was: ik zou me niet laten kennen voor de 200 euro verschil. Ze mogen blij zijn er zo vanaf te komen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 21 jul 2022 16:37

De ouders vragen nu achter de factuur van de fiets of een foto maar ik heb geen van beide.
Was die fiets wel van u :?:


Als je geen (begin van) bewijs van eigendom kan aanvoeren, sta je zelf ook nergens.
Dat men u met die fiets gezien heeft, is geen bewijs.

De dief is er zeer waarschijnlijk ook wel ergens mee gezien, maar dat maakte hem nog geen eigenaar ...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”