Boete nmbs identiteit fraude

Tamin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete nmbs identiteit fraude

#1 , 03 jul 2022 09:03

Hallo ik had een vraagje in verband met nmbs boete & mijn neef is de trein ingestapt zonder ticket en dus moest hij zijn identiteit afgeven aan de conducteur voor een boete maar die had hij ook niet bij & en condocteur vroeg zijn naam geboorte datum en adres & hij heeft juiste naam en familienaam doorgegeven maar verkeerde adres en geboortedatum & wat zijn de gevolgen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 03 jul 2022 09:36

Gaat nog meevallen, het zal enkel NMBS boete zijn. Normaal moet de conducteur er dan (spoorweg)politie bijhalen om zijn identiteit vast te stellen en dan volgt nog boete voor het niet bij hebben van de identiteitskaart.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 05 jul 2022 22:57

Niet bijhebben van EiD = wanbedrijf
Opgeven van een valse identiteit = wanbedrijf
Neef zal uitgenodigd worden voor een Saldus bis cat 3 verhoor waarbij hij een advocaat voorafgaandelijk kan raadplegen of zelfs meenemen naar het verhoor.
Indien politie ter plaatse was gekomen dat was het een arrestatie ( getechtelijk of bestuurlijk geweest met alle gevolgen daaraan verbonden.
(Iets andere werkwijze bij meerder- of minderjarige)

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 06 jul 2022 09:34

Ik vraag me wel af hoe ze de neef gaan vinden: juiste naam en familienaam + foute geboortedatum + fout adres??

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”