Bedrieglijke verberging aan de fouille

H.dalasi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bedrieglijke verberging aan de fouille

#1 , 18 jun 2022 09:17

Onderstaande is gebeurt op luchthaven van Zaventem aan de bagage controle.
Ik had mijn bagage op de band gelegd voor controle zo ook mijn partner. De bagage van mijn partner had een bijkomende check nodig. We halen onze goedgekeurde bagage van de band om de veiligheidsbeambten te vergezellen. Hierbij ziet mijn partner een kettingkje op de grond liggen. Hij zegt me raap dat eens op. Ik doe dat denkende dat dit van hem is en steek het weg. De bijkomende controle van de handbagage gaat in zijn werk, er moet wat langer gezocht worden dan normaal ( naar 3 rondellen). Uiteindelijk mogen we vertrekken wegens vals alarm. Hierdoor vergeet mijn partner dat bewuste kettinkje. We gaan iets eten en worden kort hierna aangesproken door veiligheidsbeambten of we soms een kettingkje GEVONDEN hebben. Beide verschieten we omdat dit totaal uit onze gedachten gegaan was. En antwoorden direct : oooooch ja shit. We moeten meekomen en krijgen de hele politionele werking over ons. Vingerafdrukken, foto’s.
We moeten documenten( tenlastelegging, rechten) ondertekenen en terugkomen voor een verklaring op een later tijdstip.
“Bedrieglijke verberging aan de fouille “
Mijn partner heeft dat kettingkje nooit aangeraakt en krijgt eveneens dezelfde papieren.
Op de beelden is ongetwijfeld te zien dat we effectief dat uit het oog verloren zijn na de controle van de bagage, mijn partner had de intentie om het daar af te geven maar is dat vergeten door uitladen bagage.

- wat gebeurt er verder?
- wat zijn de mogelijke consequenties?
- wat kunnen we best doen? Advokaat verhoor,…
Alvast hartelijk dank voor bovenstaande te lezen en ons te willen voorzien van juridisch advies.
Wij zijn echt van de kaart, een vakantie zou genieten moeten zijn. Nu is het constant dubben dubben en wenen.
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
H.dalasi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2022 09:24

Mijn excuses.
Belangrijkste issue.

Wat moet ik doen?

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 18 jun 2022 13:03

Het lijkt mij op het eerste zicht een raar verhaal, anderzijds zie ik ook niet in wat u er mee te winnen heeft. Uiteraard is het zeer problematisch dat u bepaalde items gaat verstoppen bij de luchthavencontroles, maar op zich is het niets illegaal of zo. Mogelijk verdenkt men u van diefstal?

Hoe dan ook, nu kan u er niets aan doen. Probeer van uw vakantie te genieten, u kan toch pas iets doen als u terug bent. Ten slotte zou ik nog stellen dat als er een serieus probleem was geweest, u niet had mogen doorreizen.

Reclame

H.dalasi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jun 2022 21:41

@leen hartelijk dank voor je reactie.
Spijtig genoeg is het inderdaad een raar verhaal. Ik ben 54 jaar en nog nooit iets mispeuterd. Bij manier van spreken ik ben nog nooit diagonaal Of door het rood overgestoken. Dit om te duiden dat ik nog nooit bij de politie ben moeten komen om ook maar iets uit te leggen.
Zit wel enorm verveeld met dit.
DIEFSTAL ( OMG) dat lag gewoon op de grond. Ongetwijfeld duidelijk te zien op de beelden.
Inderdaad ik moet afwachten.
Ik weet gewoon niet wat te verwachten.
Groetjes

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jun 2022 06:54

Bedrieglijke verberging is wanneer men iets meeneemt die verloren is en waarbij men het goed bij zich houdt zonder intentie het terug te bezorgen.

Zoals in uw situatie dus
Zij die een roerende zaak die aan een ander toebehoort en die zij hebben gevonden of die bij toeval in hun bezit is gekomen, bedrieglijk verbergen of aan derden afgeven;

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 19 jun 2022 20:48

Medeplichtig / mededader aan feiten kan steeds.
Vermoedelijk zullen jullie in eigen politiezone voor een Saldus bis cat 3 verhoor uitgenodigd worden. u hebt dan de kans voorafgaand een advocaat te raadplegen en zelfs mee te nemen naar het verhoor.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”