Afgifte aangetekende zendingen aan derden zonder machtiging

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

Afgifte aangetekende zendingen aan derden zonder machtiging

#1 , 05 jun 2006 14:07

Wat kan ik ondernemen tegen de post wanneer deze verzaakt aan de plicht om een aangetekende zending af tegeven aan de persoon vermeld op de brief ? Dit gaat over meerdere feiten.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#3 , 05 jun 2006 14:21

Heb het er even op nagelezen maar het gaat over een ander feit. De aangetekende brieven zijn bezorgt en er is voor getekend maar niet door de persoon vermeld op de brieven en de persoon welke heeft getekend heeft geen volmacht.
Het gaat in mijn geval dus niet over beweringen dat de brieven al of niet werden afgeleverd.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Reclame

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#4 , 05 jun 2006 14:58

Beste,

Uw probleem betreft :

?Wat kan ik ondernemen tegen de post wanneer deze verzaakt aan de plicht om een aangetekende zending af te geven aan de persoon vermeld op de brief ??

Het advies van LEX :

?Art.1142.Iedere verbintenis om iets te doen of niet te doen wordt opgelost in schadevergoeding,ingeval de schuldenaar de verbintenis niet nakomt.(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Het afgeven van een aangetekende brief door De Post aan een niet-geadresseerde is zulke niet-nakoming.

Het afgeven van een aangetekende brief door De Post aan een niet geadresseerde is m.i. echter geen 'verlies, diefstal of beschadiging', zodat art.1142 onbeperkt van toepassing is.?


Ik meen dat de repliek van LEX welgelijk betrekking heeft op uw probleem.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”