Verhoor slagen/verwondindinen advies

ikweethetniet12
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verhoor slagen/verwondindinen advies

#1 , 02 jun 2022 14:04

Beste forumleden,

Normaal doe ik dit niet, maar ik weet niet bij wie ik terecht kan voor advies.

Ik ben een jongen (22j) en ben nu al een jaar samen met mijn vriendin. Toen ik net samen was met haar kreeg ik allemaal berichtjes van haar ex en de vrienden daarvan (berichten zoals k*nkermongool, loser, h*mo, we gaan je pakken).

Ik kende niemand van deze jongens (18j-22j) nu was ik enkele maanden geleden op een feestje en een van die jongens was belachelijk stom aan het doen tegen mijn vriendin. Mijn vriendin is dat komen melden, ik ben daar alleen naartoe gegaan en heb een van die jongens (21j) met één slag een gebroken neus geslagen, verder heb ik niets gedaan. Het was ook net die jongen die de meeste haatberichtjes stuurde.

De buitenwipper heeft dit niet zien gebeuren, is wel achteraf even naar mijgekomen en ik vertelde gewoon dat ik rustig was en het was oké voor hem. Er hangen ook geen camera's enkel waren er veel vrienden van hem die het zagen gebeuren en van mij geen.

Nu dacht ik dat die jongen niet naar de politie zou gaan aangezien hij mij heeft uitgedaagd en belachelijk heeft gedaan tegen mijn vriendin. Ik heb nooit gereageerd op de berichtjes. Tot enkele weken geleden ik een uitnodiging tot verhoor kreeg, ik ben gegaan. Ik heb alles ontkend en gezegd dat ik zelfs niet weet dat ik die avond op dat feestje was.

Nu heb ik vernomen van een vriend dat die jongen terug op verhoor moet gaan nadat ik alles ontkend heb.

Wat kan ik doen in deze situatie en hoe zien jullie mijn kansen? Heeft er iemand tips/advies aangezien ik echt niet voor zijn neus willen betalen omdat hij en zijn vrienden mij constant hebben zitten uitdagen zonder dat ik iets terugdeed en pas iets heb gedaan toen de emmer overliep...


Alvast bedankt

Gr

Ikweethetniet12

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 02 jun 2022 14:07

"Two wrongs don't make a right" lijkt mij hier van toepassing. U kan klacht indienen voor deze belaging (bewijs zal er zijn aangezien berichtjes). Dat geeft u echter niet het recht om iemand te slaan, deze schade zal u dan ook moeten vergoeden.

ikweethetniet12
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2022 14:10

"Two wrongs don't make a right" lijkt mij hier van toepassing. U kan klacht indienen voor deze belaging (bewijs zal er zijn aangezien berichtjes). Dat geeft u echter niet het recht om iemand te slaan, deze schade zal u dan ook moeten vergoeden.
Ergens hebt u gelijk. Ik zal in de toekomst ook nooit meer geweld gebruiken. Enkel wil ik dit echt niet vergoeden aangezien ik nooit had afgeweten van het bestaan van deze jongen indien hij mij geen berichtjes stuurde.

Ik vroeg eerder tips/advies wat ik het best kan doen in deze situatie. Thanks

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jun 2022 14:13

Klacht neerleggen wegens belaging nadat je iemand een gebroken neus hebt geslagen zal niet veel indruk meer maken.

Een misdrijf ontkennen op een officieel verhoor ook niet.

Ik geef je weinig kans dat je hier uiteindelijk niet financieel voor zal opdraaien.

ikweethetniet12
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jun 2022 14:15

Klacht neerleggen wegens belaging nadat je iemand een gebroken neus hebt geslagen zal niet veel indruk meer maken.

Een misdrijf ontkennen op een officieel verhoor ook niet.

Ik geef je weinig kans dat je hier uiteindelijk niet financieel voor zal opdraaien.
Ik heb reeds het misdrijf ontkend op officieel verhoor. Als ze geen onafhankelijke getuigen hebben, kan mijn schuld toch niet bewezen worden?

LeenW
Berichten: 12813

#6 , 02 jun 2022 14:24

"Two wrongs don't make a right" lijkt mij hier van toepassing. U kan klacht indienen voor deze belaging (bewijs zal er zijn aangezien berichtjes). Dat geeft u echter niet het recht om iemand te slaan, deze schade zal u dan ook moeten vergoeden.
Ergens hebt u gelijk. Ik zal in de toekomst ook nooit meer geweld gebruiken. Enkel wil ik dit echt niet vergoeden aangezien ik nooit had afgeweten van het bestaan van deze jongen indien hij mij geen berichtjes stuurde.

Ik vroeg eerder tips/advies wat ik het best kan doen in deze situatie. Thanks
Het is niet echt het doel van dit forum om mensen te helpen aan hun straf te ontsnappen. De wet zegt nu eenmaal dat u verantwoordelijk bent voor de schade die u aanricht.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”