Schriftelijke bedreiging (online)

provlimburg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

Schriftelijke bedreiging (online)

#1 , 27 mei 2022 17:11

Dag allemaal

Mijn gsm is gebruikt om schriftelijke dreigingen via whatsapp en 2dehands te uiten naar een dierenhandelaar.
Het ging om enkele scheldwoorden via 2dehands en whatsapp.
Dit werd verstuurd via whatsapp:

- Ik hoop dat jullie hetzelfde lot ondergaan als jullie mishandelde honden

Uiteraard begrijp ik dat dit strafbaar is en ik sta niet achter bovenstaande woorden.
Ik vraag me wel af welke juridische gevolgen dit zou kunnen hebben, moest de persoon hiermee naar de politie stappen?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door provlimburg op 27 mei 2022 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 27 mei 2022 17:19

Met welke reden gaf u iemand anders toegang tot uw gsm en whatsapp account? Zeker het tweede wordt geacht persoonlijk te zijn.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 mei 2022 17:25

Geen kat gaat geloven dat iemand anders die berichten stuurde ...

Straf hangt normaal af van het lot van die honden, ttz, is functie van waarmee gedreigd werd.

Reclame

provlimburg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mei 2022 17:29

Whatsapp staat thuis vaak open op de laptop.
Maar weet ook dat mijn gsm mijn verantwoordelijkheid is, dus ik neem de schuld op mij natuurlijk.
Ik vroeg me gewoon af welke strafrechtelijke gevolgen dit voor mij kan hebben?

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 27 mei 2022 18:27

Stuur alvast een vriendelijk excuus naar de betreffende persoon. Dat kan helpen. Voorts is mi de kans nihil dat er vervolgd gaat worden voor één bericht.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 27 mei 2022 18:40

Afhangende van de feiten gepleegd op de eigendommen (dieren) kan dat idd. een verschillende straf zijn.
Quid als het niet beschouwd wordt als een drukpersmisdrijf ....

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”