Uitnodiging verhoor Salduz III Oplichting met internet + misbruik van vertrouwen

mercedes18
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging verhoor Salduz III Oplichting met internet + misbruik van vertrouwen

#1 , 17 mei 2022 12:48

Beste forumleden

Ik heb vandaag 2 verschillende brieven gekregen van de politie met uitnodiging tot verhoor. Allebei Salduz 3, enkel de feiten zijn verschillend (oplichting met internet/misbruik van vertrouwen)

Ik weet waarover deze feiten gaan en ik geef dit eerlijk toe. Ik heb geen excuses voor mijn daden en ik weet dat het illegaal is. Het moet een som zijn geweest van ong. 150€ die ik heb “gestolen” van een geïnteresseerde koper d.m.v. overschrijving sedert begin 2021.

Ik ben van plan om volledig eerlijk te zijn op het verhoor en me niet te beroepen op het zwijgrecht. Mijn vraag is nu, mag ik na het verhoor naar huis gaan? Of kunnen ze besluiten om me vast te houden na mijn bekentenis? Ik heb ook indertijd meerdere mensen opgelicht en ik ga hier ook volledig eerlijk in zijn.

Mijn vragen zijn dus; mag ik na het verhoor naar huis gaan? Of zullen de inspecteurs besluiten me in hechtenis te nemen?
Gaat dit zeker tot een rechtszaak komen? Welke straffen mag ik verwachten? Is een gevangenisstraf 1 van de mogelijkheden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 17 mei 2022 15:51

Saluz 2bis cat 3 wil zeggen dat u de mogelijkheid hebt een advocaat te raadplegen voor verhoor od u zelfs tijdens het verhoor te laten bijstaan door een advocaat.
U kan vragen (eisen) dat het verhoor vraag per vraag wordt gesteld en telkens met uw letterlijke antwoorden. U kan aanpassingen vragen enz.

Al naargeang de feiten kan het zjn dat na het verhoor de politie toch contact moet nemen met de magistraat en zijn beslissing moet uitvoeren. In de meeste zaken zal u mogen beschikken soms is er nog een ter beschikking stellling en wordt u voorgeleid bij parketmagstraat of zelfs bij onderzeksrechter.
Een glazen bol hebben we niet.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”