welke kwalificatie

Crino
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

welke kwalificatie

#1 , 03 mei 2022 16:33

Indien ik tegen een persoon een klacht ga neerleggen bij de politie , moet ik dan zelf aangeven welke kwalificatie ik in het PV wil.
BVB schuldig verzuim of onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 mei 2022 17:57

Dat zijn toch verschillende dingen ?

Verzuim is dat er iets niet gebeurd is, dat iemand iets niet gedaan heeft, met bepaalde gevolgen.

Onopzettelijke slagen & verwondingen betekent dat iemand iets gedaan heeft dat tot die gevolgen leidde.


In praktijk bepaalt Parket de kwalificatie adhv het onderzoek, maar kan dat tijdens onderzoek en zelfs tijdens proces nog herzien worden (Zie bvb de recente Reuzegom soap)

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mei 2022 21:26

De politie bepaalt aan de hand van je verhaal of er sprake is van een misdrijf en geeft hier een kwalificatie aan.

Die kwalificatie kan later nig veranderen. U hebt zelf geen inspraak in welke kwalificatie men neemt

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”