Aangifte diefstal

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Aangifte diefstal

#1 , 29 mar 2022 22:29

ik heb een aangifte van diefstal gedaan tenopzichte van mijn ex nu zaterdag geweest.

Gaat over een rekening waar ik volmacht over had maar niet meer gebruikte (4 jaar) waardoor ik nooit meer aan die rekening had gedacht. De gegevens waren namelijk niet aangepast. En stond ik nog met gegevens 'wettelijk gehuwd'.

Toen ik alle gegevens opvraagde bleek dat mijn ex vrouw de rekening NA onze scheiding die voltrokken was 31 maart 2021 van 0€ tot -1170€ heeft gebracht doormiddel van over overschrijvingen naar haar rekeningen dit tussen 22 april & 30 augustus 2021.

Met de nodig bewijzen + schuldbekentenis heb ik hiervoor aangifte gedaan.

Maar ik vermoed dat mijn aanklacht hiervoor zal geseponeerd worden doordat ik door mijn onwetendheid vergeten ben de gegevens aan te passen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 29 mar 2022 22:36

Dan moet uw ex echtgenote toch een volmacht hebben gehad?
Indien niet is het een andere situatie.

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2022 22:39

Dan moet uw ex echtgenote toch een volmacht hebben gehad?
Indien niet is het een andere situatie.
Nee, ik stond als enige volmacht houder, want ik heb namelijk na de rechtzetting alle rekeningen laten wissen.

Ik vermoed dat ze nog een bankkaart + gegevens had. Was ook mijn rekening geweest van voor het huwelijk, hadden een gemeenschappelijke rekening bij een andere bank tijdens ons huwelijk.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 30 mar 2022 11:23

Dan had ze dus ook uw paswoord.
In dat geval kan het oplichting misbruik van vertrouwen of diefstal met valse sleutel zijn.
Over wat het juist zal zijn moet u zich niet druk maken dat is iets voor de rechter. Zeker aangifte doen. Kans bestaat dat het wordt geseponeerd maar geeft u wel mogelijkheden (druk) om het geld te recupereren. Als ze niet terugstort gaat u verder met de zaak ofwel strafrechtelijk ofwel via burgerlijke rechtbank.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 mar 2022 13:29

Kans bestaat dat het wordt geseponeerd maar geeft u wel mogelijkheden (druk) om het geld te recupereren.
En u kan betrokkene desnoods rechtstreeks laten dagvaarden als Parket seponeert.
Dat doet u best met advocaat.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”