Fietsslot doorgeknipt

M.Tomballe
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Fietsslot doorgeknipt

#1 , 12 mar 2022 23:55

Zo,

Mijn vorige huisbaas van het vorige appartement waar ik tot juni 2021 woonde heeft het fietslot van mijn fiets die er nog stond doorgeknipt. Ik had de fiets aan de nieuwe huurster gegeven daar dat ik een andere fiets heb.

De huidige bovenbuur en toen ook mijn bovenbuur zei me dat de huisbaas het slot had doorgeknipt.

Ik heb hem gevraagd om het slot te vergoeden daar dat dat een nieuw en duur slot was. Echter is de fiets nu verdwenen.

Hij heeft me nooit op de hoogte gebracht om te vragen of ik de fiets niet wou komen verplaatsen… jammerlijke zaak daar dat ik altijd een correcte huurder ben geweest.

Op mijn bericht dat de bovenbuur zei dat hij het slot heeft doorgeknipt heeft hij me van antwoord voorzien dat het niet is omdat die bovenbuur het zegt dat het daarom ook waar is. Hij zei me ook dat hij daar geen tang voor heeft…

Wat kan ik hiertegen doen? Heb een bewijsje van een fietsenwinkel met de totaalprijs van het slot, dit komt op 88€.

Mvg,

Menno

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2022 07:17

...en heb je ook een sluitend bewijs dat de verhuurder jouw fietsslot wel degelijk doorgeknipt heeft?
... je hebt die fiets toch weggegeven aan de nieuwe huurster, dit is dus niet langer jouw probleem!

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 13 mar 2022 08:56

Is dat op privéterrein of de openbare weg gebeurd?

Reclame

M.Tomballe
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2022 08:57

...en heb je ook een sluitend bewijs dat de verhuurder jouw fietsslot wel degelijk doorgeknipt heeft?
... je hebt die fiets toch weggegeven aan de nieuwe huurster, dit is dus niet langer jouw probleem!
Wel ik had graag dit slot nog gerecupereerd.

De fiets stond vast aan het huis zelf.
De bovenbuur heeft me weten te zeggen dat hij (de huisbaas) het slot heeft geknipt.
De persoon aan wie ik de fiets had gegeven zei me ook dat de huisbaas de fiets heeft verplaatst, maar aangezien die vast hing aan de schoenschraper van het huis en die niet kapot is gemaakt is de ketting wel degelijk doorgeknipt. Aangezien hij ze heeft verplaatst neem ik aan dat hij die heeft doorgeknipt.
Laatst gewijzigd door M.Tomballe op 13 mar 2022 09:02, 3 keer totaal gewijzigd.

M.Tomballe
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mar 2022 08:58

Is dat op privéterrein of de openbare weg gebeurd?
Openbare weg, de fiets stond voor het huis op de stoep.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 mar 2022 09:32

Al gedacht aan fietsendieven. Op zulke plaatsen zet men geen fietsen, is voor dieven zo mee neembaar, want die hebben zulke tang wel degelijk bij.

lukasi
Berichten: 1141

#7 , 13 mar 2022 10:16

Hoe ga jij bewijzen aan de hand van een bewering van je ex-buur dat de verhuurder dit heeft gedaan??

Je beschuldigt mijn gedacht iemand zonder enige vorm van bewijs.
Ik zou zeer voorzichtig zijn met zo'n uitlatingen want voor je het weet heb je een klacht aan je broek wegens valse beschuldigingen.

KJ86
Berichten: 2663

#8 , 13 mar 2022 10:47

Kunnen ook de stadsdiensten zijn. Je kan gewoon bellen naar de stad of de gemeente dat er een fiets achtergelaten is en die verwijderen vervolgens de fiets gratis. De verhuurder moet zijn handen daar niet aan vuil maken.
Sommige steden doen dat zelf automatisch.

eylis
Berichten: 8840

#9 , 13 mar 2022 11:45

1 belangrijk detail in de post: de nieuwe fietseigenaar bevestigt dat de pandeigenaar de fiets zelf verplaatst heeft. Dus neen, hier zijn geen fietsendieven aan het werk :-) Het lijkt me waarschijnlijk dat de pandeigenaar het slot inderdaad doorgeknipt heeft. Maar het valt moeilijk te bewijzen en de huur was afgelopen. Het is overigens duidelijk dat de pandeigenaar niet wil toegeven dat ie dat gedaan heeft. De fiets stond op de openbare weg, maar was bevestigd aan het pand. tja, ik denk dat je er weinig aan kan doen.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 mar 2022 12:12

In #4 van TS staat enkel dat de nieuwe huurster zegt : huisbaas heeft fiets verzet. Van doorknippen niets ? Geen bewijs dus.

Aan TS : in juni 2021 bent u gaan verhuizen en heeft u de fiets aan de nieuwe bewoonster gegeven. Nu wilt u na 9 maanden het slot recupereren ? Begrijp het niet. Slot en fiets waren door gift van de nieuwe huurster.

Fiets constant ( met slot of zonder ) buiten op straat laten staan, vraagt in deze tijden om problemen.
Heb hier in onze buurt zelfs bromfietsen zo weten stelen.

Stel nu dat iedere bewoner zijn fiets daar constant stalt : wat met de voetgangers ?
Plus schoenschraper kan niet gebruikt worden.

Geen mogelijkheid dat de fiets per toeval niet vastgelegd was ?
Ik volg Lukasi in zijn opmerking.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”