partij aanklagen in het buitenland

Peter Smol
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

partij aanklagen in het buitenland

#1 , 17 feb 2022 12:07

Ik ben het slachtoffer van internetfraude bij de aankoop van een tweedehandswagen in Duitsland, de verkoper bleek met valse identiteitspapieren te werken. De duitse politie heeft het op de stapel gelegd en verwacht niet dat er nog iets van komt, gezien er de laatste tijd zo veel gevallen zijn. Nadat ik een ruim voorschot had overgeschreven kreeg ik argwaan en heb ik meteen contact genomen met mijn belgische bank. het bedrag was echter al weg uit hun systemen, nadien heb ik de duitse bank aangeschreven(email) waar ik uiteraard geen client ben met de vraag om de gelden tegen te houden op basis van mijn vermoedens. Ik wil graag de duitse bank (solarisbank) in gebreke stellen maar weet niet hoe ik te werk moet gaan. Niet alleen hebben ze te laat gereageerd op mijn verzoek, ze mogen uiteraard geen rekening openen op basis van valse identiteitsgegevens. Allenszins heb ik mijn lesje wel geleerd maar zou graag tips verkrijgen om Solarisbank(Berlijn) in gebreke te stellen. Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 17 feb 2022 12:35

Ik zie persoonlijk niet in hoe u de bank iets kan verwijten. Zij gaan geen rekening blokkeren op basis van vermoedens van een onbekende buitenlander.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”