Winkeldiefstal

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

Re: Winkeldiefstal

#16 , 19 jan 2022 10:18

u bent zelfs niet verplicht om iets te ondertekenen, ook al staan ze vlak naast u en dreigen ze met van alles
....dreigen, zoals dreigen met politie er bij halen ?

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit afloopt met een ouderwetse : :evil: "Gaat heen, en zondig niet meer".

Met andere woorden, "u hebt hopelijk een lesje geleerd, en hierbij is het wat ons betreft geregeld." :cry:
ik weet het, blaffende honden bijten vaak niet :)

maar naar de toekomst toe, bij herhaling staat er niks in het "systeem" van politie etc

dat papiertje dat 'verplicht' ondertekend werd, welke waarde heeft dat dan nog?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2515
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 jan 2022 10:48

Uit de discussie maak ik op : dat ze niets te vrezen heeft omdat dat papiertje geen waarde heeft. En een beetje te veel vergoelijkt.
Op JF zou ik eerder verwachten dat TS op de juridische gevolgen van haar daden zou gewezen worden bij het correct handelen van Inno bij politie interventie.
TS is er makkelijk mee weg gekomen, voor haar prima maar zou toch in de toekomst een andere weg bewandelen. Het geluk niet blijven tarten.
Gouden raad : blijf op het rechte pad en betaal steeds wat ge wilt hebben. En eerst lezen voor iets te ondertekenen ( zie LeenW ).

Elica
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 jan 2022 10:58

Beste lynx, het is goed om te horen dat het papier geen waarde heeft. Verder is er ook geen politie bijgekomen dus er was geen pv opgesteld. Wss hebben ze dat gedaan omdat ik direct meewerkte en het bedrag betaalde. Maar inderdaad ben ik er goed mee weg gekomen, maar heb mijn les wel geleerd.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2515
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 jan 2022 11:00

Beste lynx, het is goed om te horen dat het papier geen waarde heeft. Verder is er ook geen politie bijgekomen dus er was geen pv opgesteld. Wss hebben ze dat gedaan omdat ik direct meewerkte en het bedrag betaalde. Maar inderdaad ben ik er goed mee weg gekomen, maar heb mijn les wel geleerd.
Wel Elica dan heeft het JF zijn nut bewezen en hoop ik het voor u.
Het ga je verder goed.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 19 jan 2022 12:06

Het was een algemeen document waar ze zelf niks op hadden geschreven.
Daar stond dus zelf uw naam niet op? Wat zijn ze dan met dat document?

Elica
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#21 , 19 jan 2022 13:12

Ik heb het niet lang gekeken maar op het eerste zicht stond mijn naam er niet op. Ik moest links vanonder tekenen en daar stond gewoon handtekening op en er stond ook niks op geschreven, was een afgedrukt document. Ze zeiden puur voor administratie, ik denk dus gewoon om bij inno bij te houden.

bosprocureur
Berichten: 6856

#22 , 19 jan 2022 13:55

om bij te houden ? :shock:

En dat brengt ons naadloos op het onderwerp van de laatste jaren, de privacy.. Hoe houden ze die info bij, hoe lang, waarvoor mogen/willen ze dat gebruiken, mag het überhaupt....

Elica
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#23 , 19 jan 2022 14:50

Ik was eerlijk gezegd geschrokken van de situatie en op dat moment stond ik er niet stil bij wat het in zou kunnen houden. Blijkbaar moeten ze veel administratie doen en viel dit ermee onder. Ik hoop dat ik ze op hun woord kan nemen en is het gewoon een soort standaard proceduren en was het om zoals zij zeiden puur een administratief document. Maar ookal zoals iemand hier al zei heeft dat document geen waarde heb ik mijn lesje wel geleerd. Ik was al blij dat ze de politie er niet hebben bijgehaald en het gewoon tussen mij en de winkel is gebleven. Waarschijnlijk als ik nog is daar zou stelen dat ze er al documenten van hebben van de vorige keer ofzo denk ik. Nu niet dat ik het nog is ga doen.

LeenW
Berichten: 12837

#24 , 19 jan 2022 16:22

Ik zou er niet automatisch van uit gaan dat ze niets met dat document kunnen doen. Dat kan toch een schuldbekentenis zijn? Een voorgedrukt formulier waar ze de naam (aan de hand van de EID die ze nu hebben) achteraf invullen? Ik zou er toch niet helemaal gerust in zijn..

Elica
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#25 , 19 jan 2022 16:28

Stel dat is het geval, wat kunnen ze dan doen? Want dan zouden ze gelogen hebben tegen mij. Er is een groot verschil tussen gewoon een document en een schuld bekentenis.

Franciscus
Berichten: 38599

#26 , 19 jan 2022 16:54

Papier doorsturen naar Parket vb zoals een bepaalde vereniging van beveiliging beweerd te doen.

Elica
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#27 , 19 jan 2022 17:42

Ik denk en ik hoop van niet, want dan zouden ze hebben gelogen en is het niet gewoon administratief. Ik kan er best niet meer te veel bij nadenken want ik kan er toch niks meer aan veranderen. Ik kan er alleen voor zorgen dat ik zoiets nooit meer doe en eruit leer . Ik ga voor de zekerheid binnen een paar maanden mijn strafblad is opvragen dan ben ik zeker dat ze verder niks hebben ondernomen.

lukasi
Berichten: 1144

#28 , 19 jan 2022 17:59

Dit document wordt met de kopie van haar identiteitskaart ' opgeslagen ' op de 'zwarte lijst.'
Bij een volgend voorval -- en dat moet niet in Inno zijn maar kan eender waar zijn waar deze security aktief is,-- raadplegen ze deze ' zwarte lijst '
Staat je naam daarop dan wordt er bij herhaling politie er bij gehaald.

Elica
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#29 , 19 jan 2022 18:14

Dank u lukasi voor het duidelijke antwoord. U antwoord klinkt logisch en klopt met de info die ze mij hebben gegeven. Een document dat gewoon administratief is en niet meer (wordt bijgehouden voor een zwarte lijst) en dat ze het hierbij zouden laten en dat ik gewoon moest zorgen dat het eenmalig was.

Franciscus
Berichten: 38599

#30 , 19 jan 2022 19:40

Dit eens lezen:
https://www.senate.be/www/?MIval=/Vrage ... 67&LANG=nl
Lijstjes van veiligheidsfirma's zijn bij mijn weten onwettig inbreuk op de AVG
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... eg8BkHY30J

Mijn bescheiden mening.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”