Onterecht beschuldigd

willywonka
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Onterecht beschuldigd

#1 , 07 jan 2022 20:35

Een aantal jaar terug werd ik door een familielid onterecht beschuldigd : ik zou haar in haar jeugd meerdere keren verkracht hebben. Deze beschuldiging gebeurde via mail, met de vraag erbij om niet naar het volgdende familiefeest te komen omdat ze dat niet aankon. Ik heb gevraagd of alles nog oke was in de bovenkamer en vermeld dat ik zeker wel zou aanwezig zijn... Mijn bedoeling was om dit te meldden bij de politie, maar op aanraden van mijn moeder deed ik dit niet, mijn moeder is toen gaan praten met haar en haar ouders.. Gevolg : Ze is zelf klacht gaan indien bij de politie, met een beschrijving van feiten waarvan ik bijna moest overgeven...ik werd daarna dus ook verhoord, er werd mij gevraagd of ik instemde met een leugendetector test, waartoe ik instemde, dit kon echter pas nadat ik 2maanden geen cannabis had gebruikt. Ik gaf aan dat dit geen probleem was....ik zou opnieuw uitgenodigd worden....dit is ondertussen al enkele jaren terug...niets meer van gehoord, maar de gevolgen voor mij zijn wel redelijk groot : heel de familie is op de hoogte, en ze hebben alle contact verbroken....
Nu is mijn vraag waarom het OM zelf hier niet is mee verdergegaan ? Ik vermoed dat "het slachtoffer" niet verder wou gaan, misschien door de familie, maar in zulke gevallen zou ik toch aangeklaagd worden door de onderzoeksrechter ofzo ?
Zou handig zijn als iemand hier wat meer info over kan geven, en ook of het nog zin heeft om een klacht wegen laster in te dienen, want ik draag eigenlijk wel de gevolgen van haar zieke fantasietjes.....oh ja...dit nog : voor de ouders van "het slachtoffer" zijn deze zogezegde verkrachtingen de reden waarom ze lesbisch is!!!!!! halleluja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 07 jan 2022 22:23

advocaat raadplegen en kijken met deze wat de mogelijkheden zijn (ze zijn er)

ik weet helaas uit ervaring wat zulke beschuldigingen teweeg kunnen brengen, ben (in grote lijnen) ook van zulke zaken beschuldigd geweest en uiteindelijk veroordeeld.

en dit alleen op basis van verklaringen van 1 enkel jonge dame; geen enkel concreet bewijs of vaststellingen door arts/psycholoog (was niet nodig volgens de raadvrouw van de tegenpartij) en ben alles waar ik hard voor gewerkt heb verloren

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 jan 2022 10:57

advocaat raadplegen en kijken met deze wat de mogelijkheden zijn (ze zijn er)

ik weet helaas uit ervaring wat zulke beschuldigingen teweeg kunnen brengen, ben (in grote lijnen) ook van zulke zaken beschuldigd geweest en uiteindelijk veroordeeld.

en dit alleen op basis van verklaringen van 1 enkel jonge dame; geen enkel concreet bewijs of vaststellingen door arts/psycholoog (was niet nodig volgens de raadvrouw van de tegenpartij) en ben alles waar ik hard voor gewerkt heb verloren
In een mensenleven kun je harde feiten tegenkomen zoals wat u aanhaalt.
De raadsvrouw van de tegenpartij werkt voor haar client. En waarschijnlijk hebt u en uw raadsman geen beroep aangetekend en u bij de veroordeling neergelegd alhoewel dit voor uw verdere leven gevolgen heeft.
we zijn in beroep gegaan waar men straf zelfs iets lichter werd gemaakt . . .

de zaak had zelfs niet voor de rechtbank moeten komen want elk concreet bewijs dat ik iets misdaan had ontbrak gewoon, dat in combinatie met het feit dat het zogenaamde "slachtoffer" in een andere zaak reeds onder ede had verklaard dat ik nooit iets misdaan had tegenover haar, maar dat werd door de correctionele gewoon naast zich neer gelegd. . .

de enige reden dat ik werd veroordeeld is omdat ik zogezegd geen "schuldinzicht" had (daar moet ge dan wel eerst iets voor gedaan hebben) en omdat ik mijn onschuld staande hield en tot op heden blijf houden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 08 jan 2022 15:39

In uw eerste bericht schrijft u dat er niets is gedaan ....
Kleine verbetering zie @ Inazuma dus u bent nooit veroordeeld dus blijkbaar is de zaak door het OM en door onderzoeksrechter als die al was aangesteld als SEPO aangegeven.
Als u PV nr hebt eens navraag doen op griffie eerste aanleg RB waar feiten hebben plaatsgehad cq PV werd opgesteld.
Als de zaak nog niet lang geleden is kan u alsnog wegens lasterlijke aangifte PV laten opstellen.
Dan kan u de familie duidelijk van antwoord dienen.... of dat in werkelijkheid iets aan de relatie zal verbeteren.....
Men heeft steeds believers en non-believers.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 08 jan 2022 15:48

In uw eerste bericht schrijft u dat er niets is gedaan ....
Nu blijkt u ineens veroordeeld en is er nog een andere zaak waar slachtoffer onder ede uw zou hebben vrijgepleit.
Er is ook een beroepszaak geweest..
Je mixt de vraag van de Vraagsteller en ervaring van Drone door elkaar ...

TheJudge007
Berichten: 366

#6 , 09 jan 2022 11:04

Het belangrijkste word er door de TS en Drone en vele andere slachtoffers blijkbaar nog steeds over het hoofd gezien: nl de veranderende tijdsgeest. Zij zijn daar duidelijk het slachtoffer van, mede door de MeToo en andere bewegingen die daar nog een schepje bovenop doen. Bepaalde zaken/handelingen (niet alles uiteraard) die vroeger als doodnormaal werden beschouwd en waar er dus geen haan naar kraaide, worden heden ten dage in een volledig ander daglicht bekeken.

Dus men stelde vroeger bepaalde handelingen waar niemand het in zijn hoofd haalde om daar iets fout in te zien en hop 15 of 20 jaar later bekijkt men dat met een andere bril en bent u misschien zelfs een zgn. verkrachter. Maar hoe kon u toen weten dat de maatschappij dit later anders zou bekijken. ...

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 09 jan 2022 15:25

Wel wat heel kort door de bocht.
Verkrachting is al zolang ik weet een strafbaar feit en zeker als er minderjarigen bij betrokken waren.
Het gebruik van dwang , overwicht door leidinggevende of volwassenen was toen ook al een verzwarend element.
Want volgens die redenering zou persoon VG uit B dan ook niet strafbaar zijn ... in die tijd mocht dat want dubbele moraal.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#8 , 09 jan 2022 16:10

Het belangrijkste word er door de TS en Drone en vele andere slachtoffers blijkbaar nog steeds over het hoofd gezien: nl de veranderende tijdsgeest. Zij zijn daar duidelijk het slachtoffer van, mede door de MeToo en andere bewegingen die daar nog een schepje bovenop doen. Bepaalde zaken/handelingen (niet alles uiteraard) die vroeger als doodnormaal werden beschouwd en waar er dus geen haan naar kraaide, worden heden ten dage in een volledig ander daglicht bekeken.

Dus men stelde vroeger bepaalde handelingen waar niemand het in zijn hoofd haalde om daar iets fout in te zien en hop 15 of 20 jaar later bekijkt men dat met een andere bril en bent u misschien zelfs een zgn. verkrachter. Maar hoe kon u toen weten dat de maatschappij dit later anders zou bekijken. ...
Heel dat gedoe met #metoo zal bij mij ook wel een rol hebben gespeeld tot mijn veroordeling, één van de eerste dingen die het OM zei bij de eerste zitting was dat ik een gevaar ben voor de maatschappij . . .

(dit gevaar voor de maatschappij heeft zich de afgelopen jaren ingezet op de 100/112 ziekenwagen (ligt nu mede door die zaak stil en dat doet nog meer zeer) en op 23/11/21 nog de eerste zorgen toegediend bij een verkeersslachtoffer van een "dode hoek" ongeval met een vrachtwagen)

geen bewijs, geen vaststellingen, niks bezwarend gevonden op GSM en PC (blote vrouwen op een oude HD, nu ja, das ni verboden) . . . , het is altijd woord tegen woord geweest. . .

mijn probleem is dat mijn sociale relaties misschien niet zo sterk zijn en dat ik altijd vriendelijk ben tegen (meestal) iedereen, dat ik liever thuis zit achter mijn PC te gamen en bezighoud met modelbouw maakt dat ik inderdaad een "zonderling" ben in deze maatschappij.

in mijn zaak duurde het 3 jaar voor het "slachtoffer" dan nog eens naar voren kwam met de "klachten" en dan nog pas de dag nadat ik de agressie van haar toenmalige vriendje bij de politie ben gaan melden.

ik weet zelfs niet wanneer ik de feiten gepleegd zou moeten hebben, men sprak altijd van een bepaalde periode (als voorbeeld; 1 jan 2022 - 1 juli 2022), toen werkte ik in de haven van antwerpen in een magazijn waarbij ik de 1 week de vroege had en de andere de late . . .

heel die zaak en de bewijsvoering van de tegenpartij hing met haken en ogen aan elkaar en toch werd ik veroordeeld.


in die 5 jaar dat ik op de ziekenwagen werkte (en regelmatig naar de justitieassistente moest gaan) leert ge de mensen wel kennen, dus ook de justitieassistente.

zij zal (en mag) het niet toegeven, maar "tussen de lijnen" werd het toch duidelijk dat deze ook doorhad dat ik nooit iets misdaan had en dat er ergens in deze zaak iets niet klopt, zelfs in het vonnis werd er niet verwezen naar enig bewijs, go figure. . .

TheJudge007
Berichten: 366

#9 , 09 jan 2022 16:50

Wel wat heel kort door de bocht.
Verkrachting is al zolang ik weet een strafbaar feit en zeker als er minderjarigen bij betrokken waren.
Het gebruik van dwang , overwicht door leidinggevende of volwassenen was toen ook al een verzwarend element.
Want volgens die redenering zou persoon VG uit B dan ook niet strafbaar zijn ... in die tijd mocht dat want dubbele moraal.
Akkoord voor wat verkrachting betreft, maar wat betreft andere zaken die nu als strafbaar seksueel misdrijf worden aanzien dat scheelt hem toch een pak met vroeger. Ik wil hier zelfs niet oordelen of dat beter of slechter is maar gewoon het verschil met vroeger benadrukken.

Franciscus
Berichten: 38596

#10 , 09 jan 2022 20:31

En wat is er dan zoal in het strafwetboek bijgevoegd ( buiten de zaken die vb via elektronische weg / internet gebeuren).
Wel wetende dat er toen ook geen smartphone en filmpjes sites bestonden..

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”