Invoer, uitvoer van middelen zonder vergunning

Benjammer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Invoer, uitvoer van middelen zonder vergunning

#1 , 04 nov 2021 17:23

Ik heb in oktober 2020 CBD-cannabis besteld om de website canvory.be. 6x 10gr en op de website stond vermeld dat deze minder dan 0.2% thc bevatten wat legaal zou moeten zijn toch? Mijn bestelling is blijkbaar niet door dr douane geraakt en na 6maand stond de wijkagent voor mijn deur. Ik moest een verklaring gaan afleggen op de bureau. Blijkbaar van de 6 pakketten waren er 2 bij met meer dan 0.2%, hoeveel meer konden ze niet vertellen. Ik dacht na een tijdje hier niks meer van te horen dat de boel geseponeerd ging worden maar vandaag krijg ik hier een strafrechtelijke boete binnen van 350€. Beschrijving inbreuk: invoer, uitvoer en vervoer van middelen zonder vergunning. Wat zou ik hier best doen? Wat is het wettelijk kader hier rond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 04 nov 2021 18:03

Blijf weg van zo'n producten, dat is zoals u gemerkt hebt de randjes van de wetgeving opzoeken. Als het er effectief boven zit, gewoon betalen en zien dat het niet nog eens voorvalt.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”