Valse beschuldiging

Frank
Topic Starter
Berichten: 21
Locatie: Dendermonde

Valse beschuldiging

#1 , 30 aug 2021 16:11

Tijdens een bijeenkomst wordt ik in bijzijn van getuigen door een persoon, die ik niet persoonlijk ken wel meerdere malen heb opgemerkt op voetbalwedstrijden, aangeklampt en begroet met " Hier zie, de verstrooide professor" Aansluitend verteld deze persoon aan ieder die het horen wil dat ik hem bijna heb aangereden op het zebrapad iets voor Corona zo'n 2 jaar geleden!? Ik neem deze persoon even apart en vraag hem naar de reden van zijn aantijgingen. Eerst zou ik gewoon doorgereden zijn om in tweede instantie te vertellen dat ik gestopt ben en gezegd heb "Sorry Jules, ik had U niet gezien" Nu weet ik dus dat hij Jules heet wat mij compleet onbekend was. Toen ik hem vraagde welke wagen dit was sprak hij van een "Bruine". Rij de laatste 20 jaar met grijze of witte wagens. Vervelend aan deze zaak is dat "Jules" ondertussen alle café en andere etablissementen waar hij komt dit verhaal verteld. "Jules " heeft reeds een respectabele leeftijd waardoor, en ik hoop voor hem van niet, er meer aan de hand kan zijn met zijn geheugen. Moet ik dit zomaar laten begaan of kan ik hier voorzichtig iets aan doen. Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 02 sep 2021 12:02

Weinig. Als de feiten die hij verteld op zich niet strafbaar zijn dan is het al moeilijk.
Iets vertellen dat in feite niet kan bewezen worden kan laster en of eerroof of aanverwant misdrijf zijn.
Pols eens in een van die gelegenheden wat ze van dat verhaal vinden...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”