Stalking, smaad en laster? Wat kan ik doen?

Langejeans
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Stalking, smaad en laster? Wat kan ik doen?

#1 , 28 aug 2021 18:00

Ik ga naar avondschool voor een graduaat opleiding van 3 jaar. Bij ons in de groep zit er een zekere M, die om één of andere reden mij pest door mij uit te maken voor een sukkel en meer achter mijn rug. Op school doet ze niks anders dan plaats naast mij te nemen, mij proberen aan te spreken om daarna commentaar te geven aan anderen. Als ik haar op straat tegenkom dan hoor ik telkens geroddel en gieichel achter mijn rug. = dat is nog ok.

Vorige week op het werk komt de baas plots bij mij binnen en zegt 'wat is er gebeurd op je avondschool dat een zekere M tegen mij 'dit' is komen vertellen? Hij wou niet zeggen wat precies. De pestkop is dus op mijn werk achter mijn rug komen sollicieteren en weer begon ze daar dingen te zeggen.

Wat kan ik doen om dit te eindigen? Volgens mij is dit stalking smaad en laster. Kan ik een klacht indienen bij de politie of?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 aug 2021 19:03

alles op papier laten zetten door onder andere uw werkgever en de school.

dan via advocaat aan M eisen dat zij stop met u te belagen en lasterlijke uitspraken te doen op straffe van een klacht

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 28 aug 2021 20:32

Smaad daar moet u een openbare functie voor bekleden.
Laster en of eerroof lasterlijke aangifte enz...en zeker belaging zijn van toepassing.
Aangifte bij politie nadat u de nodige 'bewijzen' zoals @Drone heeft geschreven in uw bezit heeft.
Uiteraard zowel uw werkgever en uw school op de hoogte brengen dat u aangifte hebt gedaan- geef hen desnoods het PV nr door.


viewtopic.php?f=36&t=85715

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”