6 maanden effectief/ briefje bajes

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

6 maanden effectief/ briefje bajes

#1 , 27 aug 2021 19:13

Beste,


Ik heb voor slagen en verwonding/belaging -vonnis uit 2017- een briefje gekregen om naar de cel te komen.

Ik ben in april veroordeeld -voor dezelfde feiten- weer veroordeeld. Initieel was de straf met uitstel voor 3jr. (Naar ik geloof 3jr.); nu ik 18 maanden gekregen had is dit dan uitvoerbaar gemaakt.


Ik heb voor die 18 maanden/8maanden hechtenis alles al achter de rug.

Nu valt dit ineens uit de lucht.

Als je beide veroordelingen optelt, kom je op 24mnd en heb 8 mnd al in de gevangenis (fysiek) gezeten.

Maar dat telt niet zeker?

Nog een vraag: 6 maanden worden tegenwoordig uitgevoerd denk ik, is dat dan 1mnd elektronisch toezicht??

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 aug 2021 12:01

Als je binnen de periode van het (gedeeltelijke ?) strafuitstel opnieuw strafbare feiten begaat (recidive - wettelijke herhaling) , komt het uitgestelde deel van de straf nog achterna ... plus de nieuwe straf.

Dat komt dus niet zomaar "uit de lucht vallen".

De eerdere tijd "binnen" gaat uiteraard blijven meetellen voor wat je van de straf al uitgezeten hebt.

Contacteer je advocaat

https://www.peterfreundlaw.be/korte-gev ... itgevoerd/

steven_vg
Topic Starter
Berichten: 53

#3 , 28 aug 2021 15:10

Maar de vraag luidt vervolgens dan, wordt die 18 maanden waar ik 8 maanden van heb uitgezeten: die al volvoerd is, met die 6 maanden opgeteld.

Dan hoef ik niets meer te doen: 1/3e van 24 mnd = 8 maanden.


Als die 6 maanden -zoals het er naar uit ziet- alleen wordt behandeld, ga ik nog een maand of 2 extra thuis met enkelband moeten huizen.

Die advocaten; ze zeggen allemaal wat anders. Zelfs de griffie snapt het niet echt. Dat zijn geen zaken onderhevig aan wetten of structuren. Sorry: Belgie is organisatorisch een ramp vanjewelste. Elke week verandert er wel iets of weet ik veel wat. Politie zegt aan de deur, je moet alleen aanmelden en tekenen, vervolgens top advocaat: nee nee, 2 maanden. En dan de gevangenis: we weten het niet echt.

Ik ga me de dinsdag of woensdag melden.

Het was voor vechtpartij/belaging t.a.v dezelfde tegenpartij: zowel 6 als 18 maanden; is dat relevant? Ik peis van niet.

Allé mvg,

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 29 aug 2021 09:01

Dan hoef ik niets meer te doen: 1/3e van 24 mnd = 8 maanden.
Als je de link leest, wordt dat 2/3 bij recidive ...

Ik ga me de dinsdag of woensdag melden.
Tijdig melden, en kijken wat er gebeurt


Is zo complex gemaakt dat je echt in die materie moet zitten & dossier moet kennen om te zien wat kan ...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”