Slagen en verwondingen aangifte van 28 juli

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen aangifte van 28 juli

#1 , 17 aug 2021 15:59

Beste,
Vanwege deze en andere problemen ga ik mijn partner verlaten en wil ik verhuizen.
Een van die problemen is dat zijn zoon mij hard in mijn gezicht sloeg en mijn partner niets deed.
Ik ben 60 jaar en 160 cm lang, zijn zoon is 32 jaar en 189 cm lang.
Dit was op 27 juli en ik meldde het bij de politie op 28 juli.
Ik heb nog steeds een blauw oog, nu minder, maar ik heb elke dag foto's genomen en dit vanaf dag één.
Ik wil een rechtszaak beginnen tegen zijn zoon, maar tot ik gesetteld ben op mijn nieuwe adres, dit omdat we wonen feitelijk samen en ik wil niet van de ene dag op de andere op straat vallen.
Wanneer vervalt dit rapport? Hoeveel tijd heb ik nog?
Alvast bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 17 aug 2021 17:41

Dit was op 27 juli en ik meldde het bij de politie op 28 juli.
Is er effectief klacht neergelegd tegen de zoon ?
Ik wil een rechtszaak beginnen tegen zijn zoon, maar tot ik gesetteld ben op mijn nieuwe adres, dit omdat we wonen feitelijk samen en ik wil niet van de ene dag op de andere op straat vallen.
Er bestaan opvanghuizen hiervoor, zodat u niet in dergelijke situatie moet blijven wonen als u er weg wil.

Normaal zou politie u ook contactinfo van Slachtofferhulp bezorgd moeten hebben.
Heeft u daar contact mee opgenomen ?

Wanneer vervalt dit rapport?
Een klacht "vervalt" niet

De feiten op zich kunnen -na jaren- "verjaren" (niet meer strafbaar zijn)
Maar dat is nog ver af ...

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2021 20:19

Beste,
-Ja, ik heb een klacht ingediend bij de politie van mijn gemeente.
De politieagent zei dat de zoon binnen een tot twee weken zou worden opgebeld, maar het is nu precies drie weken geleden en ik heb nog niets van de politie gehoord.
Nadat hij mij geslagen heeft is de zoon onmiddellijk naar het huis van zijn moeder gegaan en sindsdien heb ik hem niet meer gezien, mijn partner (zijn vader) heeft mij nooit geslagen, daarom blijf ik hier nog, maar mijn partner (zijn vader) weet nog steeds niet dat ik over zijn zoon geklaagd heb bij de politie en ik weet niet wat zijn reactie zal zijn, dus ik wil zijn zoon aanklagen nadat ik op mijn nieuwe adres gevestigd ben.
- Ja, Slachtofferhulp heeft contact opgenomen met mij.
- Wanneer zouden de feiten dan niet meer strafbaar zijn?
- Dan wil ik hem aanklagen voordat mijn klacht niet meer bestraft wordt.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 17 aug 2021 22:38

afwachten is de boodschap momenteel, het is vakantie en het Belgisch gerecht is nu niet gekend om zijn snelheid . . .

als er van uw klacht niks komt kan u zelf via advocaat een zaak opstarten

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 17 aug 2021 23:59

Hebt u een doktersattest aan politie overgemaakt. Kopie van origineel dat u bijhoud. Politie moet het origineel wel zien om de authenticiteit te bevestigen.
Als u aan de politie gezegd hebt wat te wachten met verhoor tot u verhuisd bent kan het verhoor in opdracht PdK wel wat opgeschorst worden.
Hopelijk hebt u dat ook gezegd bij slachtofferzorg.
Is mogelijk een IFG dossier

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

MaryMoran
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 aug 2021 16:36

Dank u allemaal voor de advies,

Drone:
Ik zal wel opwachten, ik ben wel van plan een zaak opstarten, pas als ik verhuis ben.

Franciscus:
Ja, voordat ik mijn klacht bij de politie indiende, ging ik naar mijn arts voor het doktersattest, helaas vergat ik eerst naar huis te gaan om een kopie te maken en ging ik rechtstreeks naar het politiebureau.
Kan ik op het politiebureau of bij mijn dokter om een kopie vragen?

Ik heb de politie niet verteld dat ik ga verhuizen, dus ze weten het niet, bij Slachtofferzorg weten het ook niet
Ik besloot dit nadat ik besefte dat mijn partner niets deed om zijn zoon te straffen.

Bij CAW heb ik het laten weten, maar ik heb nooit een antwoord ontvangen.
Moet ik ook bij Ketenaanpak IFG het aanmelden?

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 18 aug 2021 19:50

Dat mag u zeker doen die kunnen u ook op langere termijn begeleiden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”