Betrapt urbex

Rickvc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Betrapt urbex

#1 , 24 jul 2021 14:48

Beste, gistere avond ben ik met enkele kennissen naar een verlaten taverne gaan kijken, deze had nog electrisiteit maar was wel verlaten, dit konden we duidelijk langs de buitenkant opmerken, nu was alles op slot dus ik en de rest wouden eigelijk vertrekken. Maar toen draaide 1 iemand zich om, en die heeft met een steen een raam ingeslagen om dan via die opening naar binnen te gaan , deze persoon heeft toen de deur losgemaakt van een ander deel van het gebouw, en toen hebben we via die deur een kijkje komen nemen, natuurlijk hebben de buren de Politie verwittigd, politie komt aan en iedereen raced weg met de wagen, behalve ik en mijn vriend, wij hebben onze wagen late staan en hebben dus met de politie kunne meegaan. Papieren etc van de auto, en dan mee in het busje naar bureau. Éénmaal op bureau vingerafdrukken Enzo laten nemen en dan mochten we terug weg. De politie weet dat er schade is,we hebben hun dat verteld zoals ik hier boven heb beschreven. Ook heb ik ondertussen berichten waarin de rest vd groep zegt wie die raam heeft kapot gedaan Enzo. Nu is natuurlijk de vraag, moet ik mij zelf zorgen maken? Ik heb duidelijk op bericht staan dat die persoon de raam heeft kapot gemaakt, iedereen bevestigd dit ook. Alles wat ik heb gedaan is " Menne kop binnegestoken" toen de deur los was.
Politie zelf zei van zorg dat het niet meer voorvalt, en bezorg ons die namen want das wel in jullie voordeel anders draaien jullie er voor op.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 24 jul 2021 15:57

Het zal ervan af hangen wat u ten laste wordt gelegd. Indien inbraak, zal iedereen die mee binnen is geweest medeplichtig zijn. De schade zal zijn voor wie het veroorzaakt heeft. Laat het een wake up call zijn om een legalere hobby te kiezen.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 24 jul 2021 17:06

Hopelijk worden doelmatige straffen gegeven. Wie onzinnige dingen uithaalt zal storm oogsten.
Wettelijk is Urbex namelijk verboden. In dit geval was het platvloerse inbraak met vernieling.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 25 jul 2021 10:53

Eens lezen

Art. 467. (Zie NOTA 1 onder TITEL) Diefstal wordt gestraft met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar) : <W 2003-01-23/42, art. 75, 041; Inwerkingtreding : 13-03-2003>
Indien hij gepleegd wordt door middel van braak, inklimming of valse sleutels;
Indien hij gepleegd wordt door een openbaar ambtenaar door middel van zijn ambtsbediening;
Indien de schuldigen of een van hen de titel of de kentekens van een openbaar ambtenaar aannemen of een vals bevel van het openbaar gezag inroepen.

Hopelijk niet art 471...
Wij kennen uiteraard niet wat er juist gebeurd is enkel uw verhaal.

Dus zeker alle gekende info doorgeven aan politie zoals @Thomas More al heeft aangegeven.

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 jul 2021 22:27

Ik neem aan dat er geen diefstal was

Dan is er ook geen verzwaring door inbraak, inklimming, ...

Rickvc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jul 2021 00:31

Natuurlijk geen diefstal, ik ben vandaag bij de politie geweest voor de screenshots waarin becidtigd wordt wie de schade heeft gemaakt te laten zien

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”