Pv inbeslagname

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Pv inbeslagname

#1 , 01 jul 2021 18:18

Beste Leden,

Er is 1 maand geleden een zending gestuurd naar mijn vader wel met mijn naam op pakket vermeld. Het land van herkomst heeft verzenden geïnformeerd dat je 1 farde sigaret mag sturen. Namelijk is die in beslag genomen door FOD volksgezondheid en een Proces-Verbaal van inbeslagname opgemaakt op mijn naam terwijl het voor vader is. Kan ik iets aandoen? Om dit op mijn pa zijn naam te zetten?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 01 jul 2021 18:39

Hoe komt uw naam op het pakket?

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jul 2021 18:46

Ik woon nog bij mijn ouders. En mijn tante had vorige keer ook pakket gestuurd en die gegevens waren nog opgeslagen. Maar het is voor mijn vader.

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 01 jul 2021 18:52

PV is normaal ten laste van de geadresseerde, niet voor de uiteindelijke gebruiker. Dus ik vrees er voor.

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jul 2021 18:56

Maar een PV van beslagname komt die dan in het ANG? Want ik ben tewerkgesteld als Veiligheidsagent ben een beëdigd ambtenaar. Dit pv kan dus schadelijk zijn voor mij. En mijn vader zegt dat ze da op zijn naam moeten zetten omdat het voor hem is.

LeenW
Berichten: 12839

#6 , 01 jul 2021 19:47

Dan kan men ook om exact die reden aan uw verhaal twijfelen..

Hoe dan ook, een PV voor een verkeerde invoer lijkt mij niet iets dat u uw job gaat kosten.

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 jul 2021 19:53

Ja maar als land van herkomst zegt België laat het toe, en is voor mijn vader. Maar mijn naam staat helemaal verkeerd op die brief ook? Kan dit ik voordeel zijn?

Franciscus
Berichten: 38601

#8 , 01 jul 2021 21:08

Fod gezondheid ???? niet door de douane???
Dan is er mogelijk nog meer aan de hand...

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 jul 2021 21:29

Ja door volksgezondheid veiligheid van de voedselketen en leefmilieu en er staat er bij sigaret in beslag genomen. Nu wil ik weten pv van inbeslagname komt het op ang? En mijn vader wil dit op zijn eigen nemen omdat het voor hem is. Kan dit gedaan worden?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 jul 2021 07:30

Ik zou oppassen om slappende hond wakker te maken, mocht ik ambtenaar zijn zou ik het al zeer verdacht vinden dat u dit ter sprake brengt en je vader wil dat het op zijn naam komt, met welke rekening heeft je deze betaald met de rekening van je vader of deze van u, en daar zal alles mee beginnen bij de discussie , en hou ambtenaren niet voor domme mensen hé .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#11 , 02 jul 2021 08:01

Mijn vader heeft dit allemaal geregeld met zijn zus. Ik heb niets met die domme pakje te maken… als ik nu bel en mijn vader geeft ook toe dat dit voor hem is bedoeld en niet voor mij dat ze vanuit daar ook toestemming hebben gegeven aan mijn tante om 1 farde te sturen.

bambipower
Berichten: 1034

#12 , 02 jul 2021 10:31

Klacht indienen tegen je vader, wegens het gebruik van uw naam bij het bestellen van ’verboden’ artikelen?

Artinius
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 jul 2021 12:03

Het is al opgelost. Volksgezondheid heeft me meegedeeld dat ze pakket gaan vrijlaten door vergissing. Ze dachten dat het online aangekocht was die ene farde sigaret. Indien het een cadeau is mag het volgens het wet

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”