Contact verbod / borderliner

Dirk1986Vlaanderen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Contact verbod / borderliner

#1 , 29 mei 2021 21:49

Hallo iedereen ,

Ik ben nu 6-7 maanden vrijgezel , na een verschrikkelijke relatie die ik achter de rug heb met een borderliner.. de relatie kon onmogelijk verder gezet worden " continue heeft ze mij bedrogen , aangelogen , 1x geslagen , 1x gestolen... Emotionele mishandeling noem ik dit.. nu al 6-7 maanden laat ze mij niet gerust , ik heb al meermaals klacht neergelegd wegens (belaging) ..maar nu na 7x klachtneerlegging blijft ze gewoon verder doen , op alle mogelijke manieren probeert ze contact met mij te hebben , ze valt zelfs mijn vrienden, en familie lastig..

Een contact verbod zou het beste zijn of wat denken jullie ? Ik heb voor mezelf al hulp gezocht (therapie) & (opname)" want ik ben emotioneel kapot... Het vervelende is , dat de politie en justitie dit niet aan pakt " in mijn ogen zijn het ernstige feiten die ernstige gevolgen kunnen hebben..

Ik zou strafrechtelijk een Contact verbod aanvragen of via een kortgeding " ik wil dat ze mij gerust laat " want wat ze doet is strafbaar.

Tips zijn welkom : bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 30 mei 2021 00:03

Hebt u PV laten opstellen bij uw aangifte?
Is er een link gelegd tussen de PV' s... Dus 2de PV vermeld eerste en derde eerste en tweede.
Is een soort van blikvanger bovenaan het PV.
Hebt u doktersattesten bijgevoegd?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 mei 2021 10:09

Klacht blijven neerleggen en PVs laten opstellen

Als Parket niet optreedt: ga naar advocaat en vraag die om zélf strafzaak te starten op basis van de klachten, als hij oordeelt dat er voldoende bewijs voor is.

Meeste mensen zijn zich er niet van bewust dat je naast een burgerlijk geschil, ook een strafzaak zélf kan starten.
Dit is een voorbeeld inzake verkeer:
https://www.hln.be/oostende/vader-van-o ... ~a85f9888/



Verzamel ook steeds zoveel mogelijk bewijsmateriaal.
Filmen, opnemen, bijhouden van iets dat gestuurd wordt ...

Vraag familie en vrienden die door haar lastig gevallen worden, om ook klacht neer te leggen.


Borderliners zijn vaak een pest
Positief bekijken: je bent er bijna van af :!:
Therapie gaat niet echt veel helpen als probleem aan andere kant zit , vrees ik - het kan je dat enkel duidelijk maken.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 mei 2021 12:22

Indien je al verschillende malen klacht hebt neergelegd bij de politie, kan je best met dat dossier naar een advocaat stappen.

De advocaat kan vervolgens nagaan welke stappen het beste te zetten zijn nadat de huidige stand van zaken is nagegaan.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Dirk1986Vlaanderen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mei 2021 22:35

vandaag heb ik voor de zoveelste keer klacht neergelegd '' mijn ex is weer aan mijn deur geweest en heeft een briefje in mijn brievenbus gestoken '' wat er geschreven stond is gewoon een herhaling in de vorige berichten en brieven... ze zal mij nooit gerust laten vrees ik. volgende week ga ik er werk van maken om een advocaat te nemen en dan via een kortgeding contact verbod aanvragen , tenzij mijn advocaat aangeeft (strafrechtelijk) maar dan moet mijn dossier krachtig genoeg zijn om deze ook te winnen. waarom moet ik in godsnaam deze weg afleggen '' ik moet dus veel geld hier in gaan steken om haar te doen stoppen " hier in BELGIË mag dus echt alles. ik wordt psychisch geterroriseerd en het parket onderneemt niks daartegen '' ze wachten precies tot ik het op los , alles zal dan uiteraard in mijn nadeel zijn , dan zal het parket wel SNEL optreden. ik bekijk het zo , ik geef duidelijk en regelmatig mijn grenzen aan , en de situatie blijft zoals het is.

ik heb het gevoel en gedacht de moed op te geven :-( ik kan dit niet meer aan

Dirk1986Vlaanderen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 mei 2021 22:38

Indien je al verschillende malen klacht hebt neergelegd bij de politie, kan je best met dat dossier naar een advocaat stappen.

De advocaat kan vervolgens nagaan welke stappen het beste te zetten zijn nadat de huidige stand van zaken is nagegaan.
hopelijk kan mijn advocaat zeker iets aanvangen met al de PV's die er al zijn gemaakt ....

Dirk1986Vlaanderen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 mei 2021 22:40

Klacht blijven neerleggen en PVs laten opstellen

Als Parket niet optreedt: ga naar advocaat en vraag die om zélf strafzaak te starten op basis van de klachten, als hij oordeelt dat er voldoende bewijs voor is.

Meeste mensen zijn zich er niet van bewust dat je naast een burgerlijk geschil, ook een strafzaak zélf kan starten.
Dit is een voorbeeld inzake verkeer:
https://www.hln.be/oostende/vader-van-o ... ~a85f9888/



Verzamel ook steeds zoveel mogelijk bewijsmateriaal.
Filmen, opnemen, bijhouden van iets dat gestuurd wordt ...

Vraag familie en vrienden die door haar lastig gevallen worden, om ook klacht neer te leggen.


Borderliners zijn vaak een pest
Positief bekijken: je bent er bijna van af :!:
Therapie gaat niet echt veel helpen als probleem aan andere kant zit , vrees ik - het kan je dat enkel duidelijk maken.

oke ik hoop dat er een contact verbod komt en dat heel die ellende stopt
merci voor de tips

Dirk1986Vlaanderen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 mei 2021 22:44

Hebt u PV laten opstellen bij uw aangifte?
Is er een link gelegd tussen de PV' s... Dus 2de PV vermeld eerste en derde eerste en tweede.
Is een soort van blikvanger bovenaan het PV.
Hebt u doktersattesten bijgevoegd?
5x-6x klacht neergelegd '' het gaat telkens over belaging !! de politie zal haar wel uitnodigen voor een verhoor '' maar ze gaat er niet naar toe , de eerste 2 klachten over (diefstal en slagen) die heeft ze niet waargenomen. als de politie mijn ex probeert te bellen , pakt ze niet op , omdat via haar dure smartphone men kan zien wie er belt ((politie)) staat er zowiezo vermeld. dus ik stel mij de vraag , kan ze zo onbestraft verder blijven doen ?

Dirk1986Vlaanderen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 mei 2021 22:55

Hebt u PV laten opstellen bij uw aangifte?
Is er een link gelegd tussen de PV' s... Dus 2de PV vermeld eerste en derde eerste en tweede.
Is een soort van blikvanger bovenaan het PV.
Hebt u doktersattesten bijgevoegd?
alles toegevoegd

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”