Auto verbeurd verklaard.

LDEH
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto verbeurd verklaard.

#1 , 23 mei 2021 18:15

ik ben paar maand geleden zo goed als alles kwijtgeraakt.
Dan verschieten ze dat er mensen zich tegen het systeem beginnen te keren!!!

Ik kocht een witte substantie via een webshop in Nederland dat verkocht werd als plantenvoeding en badzout.
Opgenomen in de ware wet van Nederland, gezien wij één europa zijn, had ik er niet bij stil gestaan dat dit verboden kon zijn
in België.
Zo blijkt, ik word met mijn wagen uit het verkeer en leg een positieve speekseltest af. Ik heb nooit een bijkomende analyse kunnen vragen
gezien het vaker gebeurd dat die tests onbetrouwbaar zijn.

Direct word een ploeg met hond opgeroepen om mijn wagen volledig te doorzoeken, uiteraard vinden ze de substantie in een rugzak.
Ik word per direct meegenomen naar het politie bureau en krijg een gerechtelijke foeie waar 7-8 agenten staan op te kijken.

Mijn rijbewijs word afgenomemn en er word een huiszoeking bij mij thuis gedaan.
Ik word uiteindelijk beschuldigd van bezit en vermoedens van verkoop, van heroïne en ketamine...???

Na 7 weken komt dan uit dat het niet om heroïne of ketamine ging.
Maar om een substantie dat ook word gebruikt als legale designer drug dat ik legaal heb gekocht op factuur! Lang leven Europa hoera!
Heel mijn leven is overhoop gegooid, dure wagen in beslag genomen en er is schade van de huiszoeking.

Mijn advocaat gaat er vanuit dat ik mijn wagen niet terug krijg?
Ik heb hier werkelijk alles voor over al moet ik tot in cassatie gaan, maar daar tegen zou de wagen al verkocht kunnen zijn.

Alvast bedankt! voor jullie begrip
L

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 23 mei 2021 18:26

Mephedrone? Dat is al een tijdje illegaal in België. U wordt geacht de Belgische wetgeving te kennen.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 23 mei 2021 20:55

Beetje bizar hè….
Een witte substantie…. Geen suiker vermoed ik.
En dan nog verontwaardigd zijn.
Het is niet omdat je van iets een factuur krijgt dat het legaal is.
Als u positief blaast/reageert is dat duidelijk. Ter info : u kan voor de aankoop van pakweg een fles cognac ook een factuur krijgen. Als u die leeg drinkt en rijdt ben u ook strafbaar.
Waaruit concludeert u dat dit een ‘legale designer drug is?.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 23 mei 2021 21:00

Plantenvoeding en badzout zijn geen voedingswaren voor mensen.
FAVV gaat dit zeker niet toelaten.

U zal eerst nog via rechtbank - beroep moeten gaan en dan pas cassatie en die gaan dan enkel over de procedure.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 mei 2021 22:13

Zo blijkt, ik word met mijn wagen uit het verkeer en leg een positieve speekseltest af.
Ik heb nooit een bijkomende analyse kunnen vragen
Na positieve snelle drugtest volgt toch meteen een (afname voor) speeksel- of bloedanalyse :?:

Gaf de analyse een strafbare hoeveelheid van een strafbaar product aan :?:
Mijn rijbewijs word afgenomemn en er word een huiszoeking bij mij thuis gedaan.
Allemaal niet abnormaal

Zal ook wel afhangen van hoeveel "badzout" je bij had ...

Maar om een substantie dat ook word gebruikt als legale designer drug

Mijn advocaat gaat er vanuit dat ik mijn wagen niet terug krijg?
Als het badzout op dat moment niet strafbaar was in België waarom zou je dan je auto niet terug krijgen :?:

Er zijn een tijdlang zgn designer drugs geweest die niet strafbaar waren in België omdat ze niet in de wetgeving stonden.
Da's intussen wel al aangepast dacht ik.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”