Buurman verhindert verkoop van onze eigendom

Neirynck
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Buurman verhindert verkoop van onze eigendom

#1 , 16 apr 2021 23:09

Onze buurman verhindert op elke manier de verkoop van onze eigendom. Hij belt telkens onder verschillend namen naar de makelaars (ook de tweede makelaar kreeg telefoons en mails vanaf de eerste dag dat hij zijn bord ophing) en stuurt nadien dreigende mails naar hen waarin hij dreigt klacht in te dienen bij het BIV wegens het verschaffen van verkeerde info en hij spreekt ook alle personen aan die zich voor onze eigendom bevinden of buitenkomen.

Kan dit zomaar? Kan een buurman de verkoop van een eigendom verhinderen wegens een persoonlijke vete? :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1140

#2 , 17 apr 2021 08:16

nee dat kan niet.
Geen idee hoe je dit aanpakt.
Ik denk dat ik een deurwaarder zou laten komen als mogelijke koper en dat hij dan het gedrag van de buur vaststelt. Je kan met dit pv van vaststelling en met de getuigenissen van de verschillende makelaars maar ook met de verklaringen van kandidaat kopers hem dan laten verschijnen voor de vrederechter.

Weet niet of dit de perfecte juridische insteek is, maar ik zou in die richting denken.
Korte metten mee maken of hij blijft bezig.

Neirynck
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 apr 2021 08:54

Vaststellen is geen probleem. Hij schrijft alles zwart op wit op mail naar de makelaars en kandidaatkopers waarvan hij de naam te weten komt.

Makelaars vinden het lage aantal biedingen voor zo'n pand uitzonderlijk laag ondanks grote interesse en enthousiasme van hun kandidaten bij bezoek.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 17 apr 2021 10:06

Lijkt me perfect onder belaging (stalking) te kunnen vallen

https://advo-recht.be/kennisbank/strafr ... -stalking/

jef007
Berichten: 1680

#5 , 17 apr 2021 13:54

""ails vanaf de eerste dag dat hij zijn bord ophing) en stuurt nadien dreigende mails naar hen waarin hij dreigt klacht in te dienen bij het BIV"""

welk bord hangt de buurman op????

Neirynck
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 apr 2021 16:39

Het is de makelaar die zijn bord te koop ophangt. 😉

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”