Aanranding?

Bert.
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Aanranding?

#1 , 03 apr 2021 19:19

Beste,

Ik heb een punt bereikt dat ik niet meer verdragen kan.
Op mijn werk is er een collega, die ploegbaas is, die zich naar mij en andere collega's misdraagt.
In die zin dat ik eergisteren plots een vinger in mijn rectum voelde. Mijn onderbroek zat verdorie in mijn lichaam.
Dit is al een tijd gaande met deze persoon .
Weliswaar in mindere mate.
Dit gaat dan over de handelingen "blauwe tepel draaien, zijn genitaliën vastpakken en mij recht in de ogen kijken, tot het schuren tegen het lichaam. Telkens heb ik vriendelijk gezegd dat ik daar de lijn trek.
Het enige wat uit die gast zijn mond komt is sex, verheerlijken van racisme, of een van zijn wilde tinder avonturen. Hij geeft zelf aan saldo massochist te zijn en te kicken op wurgsex en slagen uitdelen. Hij kijkt op de macht die hij zo over anderen heeft.
Vele collega's merken hetzelfde maar die lijken zich niet te storen of lachen alles weg, waardoor ik ook alles weglaten en hem in de waan laat ergens een vriendschapsrelatie te hebben.
Ik kan dit niet meer aan.
Ik ben vorig jaar al een jaar en een paar maand afwezig geweest wegens een depressie. Ik heb op mijn werk aangekaart dat dit kwam door moeite, stress en mentale problemen.
Eigenlijk was hij de echte reden. Ik kon het toen ook niet meer aan.
Ik snap niet dat sommige mensen deze handelingen grappig of aanvaardbaar vinden. Dus vraag ik me af, ligt dit aan mij?

Ik ben in het verleden al meerde malen met misbruik in contact gekomen als kind.
Een keer in het publiekelijk zwembad, waar iemand mij in een kleedhokje duwde, zijn lul bovenhaalde en er een muntstuk op legde.
De enige verdere herinnering is dat ik ontsnapt ben al tierend en in het zwembad ben gesprongen.
Een keer door mijn neef die 2 jaar ouder was dan mij toen ik 11 a 12 was. Een keer door mijn neef aan de andere kant toen ik 12 a 13 was.
Voor mij is dit uiteraard niet grappig.
Ik weet niet hoe erop te reageren , want ik wil mijn job niet kwijt.
Het is de eerste job in mijn hele leven dat ik met hart en ziel doe. Maar ik kan mij niet meer volledig inzetten. Want deze handelingen blijven zich voortzetten.

Ik heb nog niemand hierover verteld.
Enkel mijn vrouw weet van het zwembadincident .

Ik wil de preventieadviseur van mijn werk ook niet contacteren want ik heb schrik mijn job te verliezen, aangezien hij na meerder klachten van verschillende collega's nog steeds werkzaam is in het bedrijf.

Help. Ik weet niet wat ik moet doen.

Dank.

Bert.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 03 apr 2021 20:29

U kan en mag klacht neerleggen bij de politie. Seksuele intimidatie is een misdrijf. En in deze situatie is het zelfs aanranding/ verkrachting omdat de dader u met de hand penetreerde. Bij de politie kan u ook hulp krijgen van slachtofferzorg. Deze mensen begeleiden u bij het verloop van uw verwerking én de zaak.

Bert.
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2021 20:48

Dank u wel voor de informatie. Door alle omstandigheden begon ik te twijfelen of ik wel degelijk een zaak heb tegen mijn collega.
Bedankt voor de respons.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 03 apr 2021 21:02

Ik wil de preventieadviseur van mijn werk ook niet contacteren want ik heb schrik mijn job te verliezen, aangezien hij na meerder klachten van verschillende collega's nog steeds werkzaam is in het bedrijf.
Nochtans is dat de persoon die hier moet gecontacteerd worden

Politie ... wat kan u bewijzen ?
Een bruine plek in uw onderbroek ?
Daar gaan ze echt niet genoeg aan hebben ...
Getuigen, die ook willen getuigen ?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 03 apr 2021 21:49

Politie
Preventieadviseur
Vakbond kan u ook inschakelen.

Gezien er nog klachten zijn kan er mogelijk wel opgetreden worden.

Bert.
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 apr 2021 22:09

Dank je wel vr de reacties.
Ik zit idd ook met het bewijs.
Ik kan weinig bewijzen van de situatie maar, ik ben er zeker van dat er minstens 3 vrouwelijke collegas al de rest kunnen beamen en misschien willen getuigen.
Op zijn minst een verklaring afleggen.
Ik ga morgen in gesprek om te vragen hoe zij denken over die situatie en de slepende intimidatie.
Ik ben er zeker van dat zij me allen zullen steunen. Ik heb er in het verleden al veel over gehad.
Maar wanneer zij geconfronteerd worden lachen zij dit weg alsof hij een grapjas is, en proberen niet in gesprek verwikkeld te geraken. Dat snap ik niet.

Ik zal indien zij positief reageren de preventieadviseur verwittigen. Of moet ik best mijn baas eerst verwittigen?

Bon. Bedankt voor de verschillende tips.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 04 apr 2021 12:06

Preventieadviseur. Die kan met de anonieme verklaringen naar de werkgever.
Personen kunnen ook daarna aangifte doen en best samen in dezelfde politiezone.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 04 apr 2021 12:19

Begin met preventieadviseur
Die zit er daarvoor ...

Eens er iemand officieel "de stap" durft zetten, volgen doorgaans meerdere geïntimideerde personen.
Of het is een klacht meer / teveel in het dossier van de betrokkene.

Bert.
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 apr 2021 16:50

Ok nogmaals dank aan iedereen!

Bert.
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 apr 2021 17:35

Ik besef net dat er op mijn werk cameras hangen richting de plaats waar het incident plaatsvond.
Ik weet niet of deze beelden opnemen en bewaren, maar ik denk van wel.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 05 apr 2021 11:00

Ik besef net dat er op mijn werk caleras hangen richting de plaats waar het incident plaatsvond.
Ik weet niet of deze beelden opnemen en bewaren, maar ik denk van wel.
Dan moet je er niet te lang mee wachten, want die beelden worden geen eeuwigheid bewaard

Bert.
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 07 apr 2021 10:09

De recorder blijkt anderhalf jaar kapot te zijn.
Intussen mijn verhaal doorgestuurd naar de vakbond, de preventieadviseur en de werkgever.

Ik heb met alle drie een telefonisch contact gehouden, en bij de preventieadviseur en de vakbond een afspraak gemaakt.

Ik heb 2 collegas subtiel gevraagd of zij hun eigen verhaal kunnen vertellen wanneer erom gevraagd wordt, en beide zijn al bereid om hun waarheid te vertellen.

Alsnog ben ik er zeker van dat meerdere collegas zullen volgen.

Ik wil jullie bedanken voor de tijd die jullie genomen hebben om mij op de correcte baan te zetten.
Het is voor mij een rollercoaster van emotie, en de handvaten die ik nu aangereikt krijg helpen mij enorm.

Nogmaals dank.

eylis
Berichten: 8840

#13 , 07 apr 2021 12:16

Dank je voor de feedback; laat je ons weten hoe het afloopt? Dat is belangrijke informatie voor mensen die hetzelfde meemaken. Zoek ook professionele hulp om dit te helpen verwerken, want dit is een mentaal zware ervaring. Veel moed toegewenst.

Thomas_A
Berichten: 2302
Juridisch actief: Nee

#14 , 08 apr 2021 06:34

Zeker niet verder laten gaan dan dit, dit is al ver over de grens. De eerste keer dat iemand mijn tepel vastneemt of met zijn genitaliën tegen mij begint te schuren, stopt het dan en daar. Wat is dat nu!

Goed dat je de preventieadviseur hebt verwittigd. Zeg dat je van hem een duidelijke oplossing verwacht. Dat je het hier sowieso niet bij laat en anders strafrechtelijk klacht indient.

Zorg dat je ook zaken op papier hebt. Als je achteraf toch ineens zou ontslagen worden nadat je intern een klacht hebt ingediend wegens pesten of seksuele feiten, heeft de werkgever wel wat uit te leggen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”