beroep of niet ?

johnyderoo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

beroep of niet ?

#1 , 18 mar 2021 15:48

Zelfde vraag werd reeds gesteld door andere TS ?? dus samengevoegd - JurecaBE - moderator



ben laatst veroordeeld geweest 8 maand met probatieuitstel.
voor sturen sms aan ex. zonder belediging, bedreiging ofzo, juist over gangvan zaken waar ik kritiek op had.
er zijn zaken in vonnis die gewoon niet waar zijn, ik kan dat bewijzen. Maar ik durf niet in beroep te gaan want belaging nemen ze veel te serieus. mijn advocaat zegt als ge zult vrijgesproken worden van die 2 elementen die zeer betwistbaar zijn, zullen ze effectief geven voor het éne. dat wel bewezen is. wat kan ik in beroep winnen ?
is dat zo ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 18 mar 2021 19:18

Met de weinige gegevens die we hebben - kennen noch het dossier noch het vonnis kan er door ons moeilijk iets zinnig gezegd worden.

johnyderoo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2021 21:30

al de advocaten raden af om in beroep te gaan omdat dat de 10e kamer Gent zou zijn en de voorzitter zeer streng ?

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 18 mar 2021 21:56

Vertrouw op de raad van uw advocaat, die kent het dossier beter dan wij.

Gebruiker47
Berichten: 92

#5 , 19 mar 2021 16:23

Volg de raad van uw advocaat, blijkbaar een eerlijke inzake slaagkansen en resultaat (zo zijn er niet veel, voor de meeste is het werkzekerheid) en hij kent uw dossier ten volle.
De meesten zouden u andere raad geven, in beroep gaan zonder (veel) resultaat en een gepeperde rekening (4 a 5.000 €), er wacht u bovendien terug zeker een jaar van frustraties en als dan het vonnis komt opnieuw
(kan er van meespreken want kreeg zelf veel loze beloftes maar voor een gans ander onderwerp)
De waarheid : wil men die wel weten op de rechtbank?
Blijf verder weg van de rechtbank, een goede raad.
En stop zeker met sms aan u ex. U bent nu "gekend" voor dat feit en dat zal altijd in uw nadeel blijken.

pieter de schieter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mar 2021 16:29

Zelfde vraag werd reeds gesteld door andere TS ?? - JurecaBE - moderator



hallo
ik ben onlangs veroordeeld geweest tot 4 maand met uitstel, voor het versturen van berichten en sms naar een vrouwelijke collega,
ok ik leg me erbij neer maar nu zie ik in het vonnis dat nog 2 anderen bij het vonnis staan ,

vb "ten nadele van X Y en Z door hen herhaaldelijk te mailen, bellen sms=en..."

nu, X legde klacht neer voor haarzelf maar ook voor 2 anderen die helemaal geen klacht hebben neergelegd zelfs geen verklaring hebben afgelegd bij politie onderzoek, nu heb ik contactverbod met alle 3. Maar die andere 2 hebben dat helemaal niet gewild.

Persoon X kwam naar politie klacht neerleggen voor persoon Y en Z met GSM Y en Z in haar hand, met de stalkende berichten ? kan dat zomaar ? klacht neerleggen tav anderen die niets verklaren en zelf geen klacht willen neerleggen ?

ik had dit eerst over het hoofd gezien, maar nu heb ik het dossier gelezen, en geen spoor vd verklaringen noch klach vd andere 2

ik kan nog in beroep

builder
Berichten: 189

#7 , 19 mar 2021 19:34

Sind de wet van 25 maart 2016 is stalking geen klachtmisdrijf meer.
Dit betekent dat de politie en het parket ook tot vervolging kunnen overgaan zonder klacht van het (of één van de) slachtoffer(s).

pieter de schieter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 mar 2021 20:01

homosapiens gaan vooruit

pieter de schieter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 mar 2021 21:02

de andere twee hadden geen enkel probleem met mij. en zijn zeker niet akkoord met een contactverbod , die vallen gewoon uit de lucht. ze hadden tenminste verhoord kunnen worden, waarom zijn die niet verhoord ? Als Parket bepaalt of iemand anders ernstig in zn rust verstoord was is en ze vindt van niet, is Als de dokter die zegt neen je hebt geen pijn aan je knie maar aan je elleboog ? dit is het begin van het einde,

Franciscus
Berichten: 38599

#10 , 19 mar 2021 22:31

Het Parket bepaald het maatschappelijk belang en dus ook de maatschappelijke inpakt ook alle betrokkenen ook van diegene die geen aangifte van belaging gedaan hebben.
En ja belaging is een vreselijk feit.

pieter de schieter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 mar 2021 11:39

in het vonnis stond een feit van 25 jaar geleden op mijn strafblad, niets met belaging te maken, mag dat nog meetellen ?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”