Oplichting op 2de hands

Millabl21
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Oplichting op 2de hands

#1 , 15 mar 2021 18:50

Onderwerpen samengevoegd - heeft geen zin steeds een nieuw bericht aan te maken - JurecaBE - moderator


Enkele weken geleden plaatste ik een advertentie op 2de hand waarin in een Chanel tas te koop stelde. De tas was een geschenk maar ik heb heb alle aankoopsfacturen meegekregen. En dat heb ik heel duidelijk laten weten in de advertentie.

Een dame heeft de tas gekocht en ik heb alles (de tas en de factuur) opgestuurd. Maar na ontvangst beweert ze dat het geen originele tas is en zegt ze dat er geen factuur bijzat. Ze wilt een klacht gaan indienen voor oplichting.

Nu stel ik me de vraag wat er zal gebeuren? Aangezien ik niet kan bewijzen dat ik exact deze tas met factuur heb opgestuurd. Is het woord tegen woord?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 15 mar 2021 19:01

Is het namaak of niet?

Millabl21
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2021 19:07

Nee het is geen namaak. De tas had een serie nummer, authenticiteitskaart en aankoopsfactuur. Maar ik heb het niet zelf gekocht, het was een geschenk

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2021 19:42

Kan u en dubbel van de factuur aanvragen bij de winkel van aankoop?

Meest waarschijnlijk is dat men met wat dreigen hoopt dat u geld zal terugstorten

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 15 mar 2021 20:16

En waar (land) woont die dame?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 15 mar 2021 20:21

is typische manier van werken voor scammers

persoon melden bij 2ehands zelf

Millabl21
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 mar 2021 20:23

De tas werd gekocht door mijn ex vriend op een can zijn zakenreizen in Moskou dus een kopie van de factuur kan ik niet aanvragen want ik weet niet exact in welke winkel het was.

Zowel ik als de koper wonen in België

Millabl21
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 mar 2021 20:26

Wat ik mij afvraag is of er gevolgen kunnen zijn voor mij als ze effectief een klacht indient bij de politie aangezien ik niet kan bewijzen dat ik de originele tas met factuur heb opgestuurd

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 15 mar 2021 20:41

Wat ik mij afvraag is of er gevolgen kunnen zijn voor mij als ze effectief een klacht indient bij de politie aangezien ik niet kan bewijzen dat ik de originele tas met factuur heb opgestuurd
Zij kan niet bewijzen dat de tas waar ze mee bij de politie staat, ook de tas is die u heeft opgestuurd ...

In extremis zou men daar vingerafdrukken voor moeten gaan nemen - zoiets gebeurt normaal niet .

Millabl21
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 mar 2021 19:54

Onderwerpen samengevoegd - heeft geen zin steeds een nieuw bericht aan te maken - JurecaBE - moderator

Enkele weken geleden plaatste ik een advertentie op 2de hand waarin in een Chanel tas te koop stelde. De tas was een geschenk maar ik heb heb alle aankoopsfacturen meegekregen. En dat heb ik heel duidelijk laten weten in de advertentie.

Een dame heeft de tas gekocht en ik heb alles (de tas en de factuur) opgestuurd. Maar na ontvangst beweert ze dat het geen originele tas is en zegt ze dat er geen factuur bijzat. Ze wilt een klacht gaan indienen voor oplichting.

Nu stel ik me de vraag wat er kan gebeuren? Aangezien ik niet kan bewijzen dat ik exact deze tas met factuur heb opgestuurd. Wat kan ik doen?

Alvast bedankt!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 17 mar 2021 09:13

Hopelijk heb je een kopie van die factuur gemaakt om uw gelijk te bewijzen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”