Gsm in beslag

Bilal.067_
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gsm in beslag wanneer krijg ik het terug?

#1 , 12 jan 2021 21:18

Beste ,

Mijn gsm is een week geleden in beslag genomen door de politie om dat ze mij verdenken van gsm diefstal ,
Bij verhoor heb ik aangegeven dat ik onschuldig ben en mijn toegangscode gegeven . Ik heb gewoon meegwerkt en ben ook serieus onschuldig . Ik ben 16 trouwens.

De vraag is wanneer krijg ik die terug en hoelang duurt zo'n onderzoek ongeveer.

Bilal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 jan 2021 21:37

hoe lang een onderzoek duurt is koffiedik kijken.

net zoals de termijn wanneer men uw gsm terug zou kunnen geven.

als men bewijzen heeft en men zou u toch voor de (jeugd)rechter willen brengen, kan u de terug gave van de gsm op korte termijn vergeten, tenzij u vrijgesproken word.

Bilal.067_
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2021 21:13

Maar ik ben onschuldig dus er zijn geen bewijzen . Mijn toegangscode heb ik ook gegegevn . Dus zo konden er gelijk mee beginnen . Dus ik hoop zo snel mogelijk?

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 jan 2021 21:42

Maar ik ben onschuldig dus er zijn geen bewijzen . Mijn toegangscode heb ik ook gegegevn . Dus zo konden er gelijk mee beginnen . Dus ik hoop zo snel mogelijk?
het is niet aan u om te bepalen in strafzaken of u onschuldig bent of niet, net zoals het geven van uw code.

het is niet omdat er geen bezwarende bewijzen op uw gsm worden gevonden, dat deze zomaar word vrijgegeven.

het kan weken/maanden duren in normale omstandigheden voor u iets terug krijgt, nu met corona is het koffiedik kijken.

Thomas1
Berichten: 184

#5 , 26 jan 2021 01:41

In wat een wereld leven wij dat de politie zomaar uw privégsm kan afpakken zonder u ook maar iets te laten weten !! Het is gewoon een kwestie van elementaire beleefdheid dat zij u informeren.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 26 jan 2021 09:34

In wat een wereld leven wij dat de politie zomaar uw privégsm kan afpakken zonder u ook maar iets te laten weten !! Het is gewoon een kwestie van elementaire beleefdheid dat zij u informeren.
die zal zomaar niet zijn afgenomen.

alles wat in beslag word genomen word netjes gecatalogeerd en omschreven en (als ik mij niet vergis) moet de verdachte daar zelfs voor tekenen.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 26 jan 2021 11:49

Voor inbeslagname moet de verdachte niet tekenen. Vermoedelijk staat in het verhoor dat de gsm in beslag is genomen. Eenmaal iets in beslag is genomen is het aan het parket om te beslissen. Dan is het uit de handen van de politie.

Bilal.067_
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 mar 2021 21:27

Beste ,

Mijn gsm ligt ondertussen 2maanden bij de politie , ik was beschuldigd van gsm diefstal maar ik had er niks mee te maken . Ik heb dus ook meegewerkt aan het onderzoek met voorwaarde dat mijn onderzoek prioriteit krijgt . Ik heb mijn gsm nogsteeds niet terug en bij deze wil ik vragen of ik er iets aan kan doen bv een brief schrijven of naar de rechtbank gaan ?

Bilal

Franciscus
Berichten: 38594

#9 , 07 mar 2021 21:32

Zoals reeds gezegd is die GSM niet bij de politie maar maakt hij deel van een opsporingsonderzoek van het parket of een gerechtelijk onderzoek van een onderzoeksrechter.
Politie heeft GEEN verdere bevoegdheid over de zaak zijn enkel uitvoerders in deze. Het is het Parket / onderzoeksrechter die verder beslist.
U kan u richten tot griffie parket voor meer info. politie krijgt die info niet.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#10 , 07 mar 2021 23:44

Beste ,

Mijn gsm ligt ondertussen 2maanden bij de politie , ik was beschuldigd van gsm diefstal maar ik had er niks mee te maken . Ik heb dus ook meegewerkt aan het onderzoek met voorwaarde dat mijn onderzoek prioriteit krijgt . Ik heb mijn gsm nogsteeds niet terug en bij deze wil ik vragen of ik er iets aan kan doen bv een brief schrijven of naar de rechtbank gaan ?

Bilal
u heeft zelfs niets te eisen als men een onderzoek naar u doet

gerecht staat hopeloos achter en met de hoop coronaboetes die men de laatste maanden uitschrijft zal het er niet op beteren

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”