lawaai buur stalking

ludvina
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

lawaai buur stalking

#1 , 04 mar 2021 20:53

ik heb een lawaaierige buur die soms tot gat in de nacht zijn muziek opzet. Nu hed ik afgesproken om hem te sms sen telkens als het te luid was. Hij vondt dat een goed idee.
Dus iedere keer , 12 keer sms= te ik dat het te luid was tijdens de dag en snachts en wij niet konden slapen en ok hij deed dan enige tijd later zn muziek stil.
dat werkte naar behoren zo moest ik niet telkens aanbellen
nu krijg ik van de politie een oproep om een verklaring af te leggen wegens belaging, , nu beweert de buur dat we niets afgesproken hadden. En dat hij de sms sen storend vond
wat nu ? wat moet ik verklaren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 04 mar 2021 21:03

Wat u afgesproken hebt en de politie de berichten laten lezen en kopie van nemen (screenshot).
Gezien reactie van buur vanaf nu - zeg dat ook aan politie - dat u dan verplicht zal zijn van nu steeds aangifte te doen van overlast cq nachtlawaai.

ludvina
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2021 13:07

ik was wel te onbeleefd en dreigend volgens politie in mijn sms, en dreigde met juridische stappen,
moet er aangetoond worden dat de klager buur psychisch leed had van die sms 'en ?
bv dokterbriefje ? Of kan gerecht vrij beslissen ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 12 mar 2021 13:50

ik was wel te onbeleefd en dreigend volgens politie in mijn sms, en dreigde met juridische stappen
Je kàn & mag ook juridische stappen nemen bij lawaaioverlast ...

Zoals Franciscus stelt: voortaan politie contacteren bij lawaaioverlast
moet er aangetoond worden dat de klager buur psychisch leed had van die sms 'en ?
bv dokterbriefje ? Of kan gerecht vrij beslissen ?
Rechter beslist of er sprake is van belaging.
Vermoed dat klager nogal een post gaat pakken als blijkt dat de "belaging" eigenlijk SMSen zijn om zijn eigen lawaaioverlast te doen ophouden ...

Gaat zo te lezen richting lasterlijke aangifte

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”