Voetballen tijdens corona/politiegeweld

Anoniiiiim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voetballen tijdens corona/politiegeweld

#1 , 08 feb 2021 18:46

Dag lezers

Er werd zich in de loop van de week een voetbalmatch afgespeeld op een voetbalpleintje waar er veel mensen aanwezig waren. Dit mag niet van de coronareglementering. Toen de politie aankwam is iedereen op de vlucht geslagen waardoor de politie op jacht was naar de “coronavoetballers”. Ik werd op 2km verder meermaals gevraagd te stoppen door de politie terwijl ik aan het lopen was. Uit paniek ben ik verder weggelopen en ben ik toch gearresteerd op de grond waar er veel agressie te pas kwam van de politie. Toen ze me meenamen naar het bureau kreeg ik in een fouillagekamertje rake klappen op mijn gezicht terwijl ik geboeid was. Er kwam veel agressie uit deze politie agenten. Is het de moeite om deze politiemannen te bestrijden want ik heb geen bewijzen of camerabeelden. Ookal ben ik weerspannig geweest, deze klappen zijn erover!!

Wat kan de straf voor mij zijn? Gaat dit via de rechtzaal? Dit is mijn 3de coronaboete

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 feb 2021 19:56

Als je had blijven staan had je meer dan waarschijnlijk GEEN klappen gehad, en was je vriendelijker behandeld geweest.
Je kan toch niet verwachten van agenten, die 2 km achter u aan hebben gezeten, dat ze u gaan trakteren op taart en koffie

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 08 feb 2021 20:03

Zonder bewijs kan u weinig doen.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 08 feb 2021 20:18

Heeft u verwondingen? Zo ja, dan kan u deze best laten vaststellen door een arts.

Ongeacht de verdachte kan en mag de politie zijn monopolie op gewettigd gebruik van geweld niet zomaar botvieren.
Wet op politieambt Art. 37.Bij het vervullen van zijn opdrachten van bestuurlijke of gerechtelijke politie kan elk lid van het operationeel kader, rekening houdend met de risico's die zulks meebrengt, geweld gebruiken om een wettig doel na te streven dat niet op een andere wijze kan worden bereikt.
Elk gebruik van geweld moet redelijk zijn en in verhouding tot het nagestreefde doel.
Aan elk gebruik van geweld gaat een waarschuwing vooraf, tenzij dit gebruik daardoor onwerkzaam zou worden.
Vrij vertaalt betekent dit dat het geweld/dwang wettig, opportuun en proportioneel moet zijn

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”