Aanval in eigen woning

ThemisAreana
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanval in eigen woning

#1 , 06 feb 2021 09:08

Beste,

Een kleine maand geleden zijn mijn partner & mezelf aangevallen in onze woning door de ex vriend & zijn broer van onze buurvrouw. Gans opgefokt stonden deze aan onze deur, we hebben slagen gehad, zijn bedreigd geweest ("ik steek jullie onder de grond" etc bedreigingen) en uitgescholden voor het vuil van de straat ( we zijn transgender dus allerlei transfobe uitspraken ). Ze zijn zelfs binnengedrongen tot de hal & de living, met trekken en slagen. De ganse straat heeft dit gezien, verschillende meldingen bij politie die dan ook redelijk snel ter plaatse was.
Maar hier neemt het een rare wendingen vinden we, de politie die ter plaatse kwam was met ongeveer 8-10 personen, de 2 heren die ons hadden geslagen & bedreigd keren zich nu tegen de politie maar er gebeurt gewoon weg niets. Er wordt een beetje gepraat, wij worden naar binnen gestuurd, 2-3x ons verhaal moeten doen tegen een aantal agenten ondertussen waren die 2 mannen aan het roepen tegen de politie & uitschelden enzovoort.
Na een tijdje mogen die 2 heren gewoon beschikken, zelfs geen drugtest (zowel wij als de andere buren vonden dat ze extreem opgefokt waren & dit ook tegen politie gezegd).
Ze nemen onze verklaring af & zeggen dat ze hun niet wilden oppakken omdat ze schrik hadden dat er een aantal mannen in het ziekenhuis gingen belanden (Ja hallo waarom bij de politie gaan als je met 10 man geen 2 personen kan aanhouden *mijn mening*)

We wachten op vervolg maar met het idee dat dit niet helemaal correct verlopen is... Zijn er stappen die we kunnen zetten om dit eens aan te kaarten ? We hebben via de buren al de burgemeester op de hoogte gebracht die het ging onderzoeken maar dat voelt als een "we zullen er wel iets aan doen" tactiek.
En hoelang duurt zoiets voor er gevolg wordt aangegeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 06 feb 2021 10:30

Situatie was gedeëscaleerd, verklaringen werden opgenomen, ik zie niet in waarom een arrestatie absoluut noodzakelijk was.

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 06 feb 2021 12:02

Het is spijtig dat dit is moeten gebeuren maar ook ik zie niet direct een fout van de politie.
Arrestatie doet men meestal enkel bij zware feiten->erge verwondingen.


Het feit dat de politie de personen niet heeft opgepakt om erger te voorkomen, tja dat is de huidige maatschappij.
Als de politie ze oppakt en dus geweld moet gebruiken, dan "Leven we in een politiestaat waar de politie maar al te graag zijn macht wil laten zien en mensen bijeen wil slagen" of "Moesten ze nu echt met 10 politieman gaan vechten met 2 sukkelaars?". En ja, ik ben grote voorstander om dergelijk gespuis direct op te pakken, maar dat heb ik ook met al die domme betogingen of nep BLM protesten.

De politie heeft u blijkbaar verhoord en dus een proces-verbaal opgesteld. Dan is het nu aan het parket om te beslissen of ze vervolgen. Hopelijk heeft u uw verwondingen laten vaststellen bij de dokter en is er sprake van arbeidsongeschiktheid? Anders doen de meeste parketten niet eens de moeite. Het feit dat er mogelijks "discriminatie" aan de pas komt is in uw voordeel. Dan wil het parket mogelijks extra moeite doen.
In welke gemeente woont u?
Ter info:
- Hetgeen u schrijft is volgens de wet geen "bedreiging". Tenzij ze er bv gebaren of dergelijke bijdeden.
- Een drugstest afnemen is niet zomaar toegestaan. De politie kan vragen aan de personen om een test af te mogen nemen, zodra deze weigeren stopt het helaas...


Welkom in België, het land waar iedereen rechten heeft maar geen plichten.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 06 feb 2021 12:46

als u hen voor het gerecht wilt brengen, advocaat onder de arm nemen en procedure starten.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”